Jump to content

leonidio

Founders/Moderator
  • Posts

    2,387
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    131

leonidio last won the day on October 2

leonidio had the most liked content!

Reputation

14,187 Excellent

7 Followers

Recent Profile Visitors

4,183 profile views
  1. Καμία γκάφα δεν έκανες. Δεν είναι καθόλου αυτονόητα αυτά τα πράγματα για εμάς στην Ευρώπη.
  2. Φθινόπωρο με κόμικς Γιάννης Αντωνόπουλος (John Antono) Νέα φεστιβάλ, εκθέσεις, συζητήσεις και κάθε είδους αφορμές με επίκεντρο την Ένατη Τέχνη θα μας κρατήσουν συντροφιά τους υπόλοιπους μήνες του φθινοπώρου. To φετινό φθινόπωρο ξεκίνησε με δυο άκρως επιτυχημένες διοργανώσεις σε Χανιά (6ο Chaniartoon 2022) και Θεσσαλονίκη (The Comic Con 6). Το πρόγραμμα συνεχίζεται με νέα φεστιβάλ, εκθέσεις, συζητήσεις και κάθε είδους αφορμές με επίκεντρο την Ενατη Τέχνη. 6ο Φεστιβάλ Εφαρμοσμένων Τεχνών Ορνεράκης Επιστρέφει για έκτη χρονιά το Φεστιβάλ Εφαρμοσμένων Τεχνών του Εργαστηρίου Ελευθέρων Σπουδών Ορνεράκης. Θα πραγματοποιηθεί και φέτος στο νεοκλασικό κτίριο της Σχολής και θα περιλαμβάνει, όπως κάθε χρόνο, την ετήσια έκθεση των σπουδαστών, καθώς και masterclasses, παρουσιάσεις, προβολές, workshops, αυτοεκδόσεις, animation. Στόχος του Φεστιβάλ είναι να αναδείξει και να παρουσιάσει τα πολυδιάστατα επαγγέλματα του χώρου. Μην παραλείψετε να περάσετε από όλους τους πάγκους των FANZINάδων, ανακαλύπτοντας φρέσκες δουλειές και ανερχόμενα ταλέντα! 📌 Σαββατοκύριακο 1-2/10 Κέντρο Εφαρμοσμένων Τεχνών Ορνεράκης, Θήρας 19, πλατεία Αμερικής, Αθήνα Τηλ. επικοινωνίας: 210-8665611 Αντιπολεμική Εκθεση «Look Around You» Ως μέρος του Φεστιβάλ, εγκαινιάστηκε στις 27 Σεπτεμβρίου στο πολιτιστικό κέντρο «Μελίνα» η Αντιπολεμική Έκθεση «Look Around You» με έργα των σπουδαστών της Σχολής Ορνεράκης. Η έκθεση σκοπό έχει να στείλει ισχυρό αντιπολεμικό μήνυμα σε μια εποχή που οι πολεμόχαρες ιαχές πυκνώνουν και οι ειρηνοποιοί σε θέσεις εξουσίας ολοένα και λιγοστεύουν. Οι σπουδαστές, με μόνα όπλα τους τα πενάκια, τα πινέλα, τα χρώματα και τη φαντασία τους, ανασυνθέτουν το πολιτικό και κοινωνικό πλαίσιο της εποχής, βλέπουν τι είναι αυτό που μας ενώνει και όχι τι μας χωρίζει. 📌 Μέχρι τις 6/10 Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Ηρακλειδών 66, Αθήνα Χάρτινοι Ήρωες: η δική σου εκδοχή Οι «Χάρτινοι Ήρωες» είναι ένα διαδραστικό εικαστικό φεστιβάλ το οποίο αποσκοπεί στο να αναδείξει τη διαδικασία της εικονογράφησης των παραμυθιών και των κόμικς μέσα από ένα πλούσιο διήμερο στην πόλη του Πύργου. Απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους, σε απόφοιτους ή σπουδαστές εικαστικών σχολών, εκπαιδευτικούς, αλλά και σε λάτρεις της εικονογράφησης που θέλουν να μάθουν να εικονογραφούν με τον δικό τους τρόπο. Βασικός άξονας, το διήμερο εργαστήριο σχεδιασμού χαρακτήρα παραμυθιού με τον Νίκο Τουμαζάτο, όπου οι συμμετέχοντες δημιουργούν τη δική τους εκδοχή του ήρωα. Το φεστιβάλ εμπλουτίζεται με παράλληλες δράσεις, όπως ομιλία της ψυχολόγου Ειρήνης Μεσσήνη, έκθεση εικονογράφησης από διάφορους καλλιτέχνες, έκθεση βιβλίων παραμυθιού και κόμικς, έκθεση χειροποίητων δημιουργιών, προβολή ταινιών animation και live μουσικών σχημάτων (Kolibri Sessions, κ.ά.) και dj sets. 📌 2η μέρα: Σάββατο 1/10, από τις 18.00, Πάρκο ΣΠΚ, Πύργος Η Μικρασιατική Καταστροφή μέσα από τα graphic novels Με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, το Γαλλικό Ινστιτούτο διοργανώνει ανοιχτή συζήτηση με τους Allain Glykos και Soloup, δημιουργούς των γκράφικ νόβελ «Μανώλης» και «Αϊβαλί» αντίστοιχα. Ο μεν πρώτος, Γάλλος καθηγητής, ερευνητής και συγγραφέας ελληνικής καταγωγής, αφηγείται την ιστορία του πρόσφυγα πατέρα του Μανώλη, ο οποίος διώχτηκε από το χωριό του στη Σμύρνη, σε ηλικία οκτώ ετών. Ο δεύτερος, Ελληνας σκιτσογράφος, κάνει το αντίστροφο ταξίδι σε ενεστώτα χρόνο, από τη Λέσβο στο Αϊβαλί, όπου τα σπίτια που εγκατέλειψαν οι Ελληνες κατοικούνται πια από Τούρκους, που και οι ίδιοι εκδιώχθηκαν από την Κρήτη. Την παρουσίαση και τη συζήτηση με το κοινό θα συντονίσει ο Γιάννης Κουκουλάς. 📌 Τετάρτη 5/10, ώρα 20.00 Γαλλικό Ινστιτούτο, Σίνα 31, Αθήνα Ennio Morricone παντού Ο σπουδαίος Ιταλός μουσικοσυνθέτης Ennio Morricone (1927-2020) φέτος έχει την τιμητική του… στην Ελλάδα! Και αυτό χάρη στην ακούραστη προσπάθεια του Πολιτιστικού Συλλόγου με έδρα τη Λάρισα που φέρει το όνομά του (για περισσότερα βλ. Καρέ Καρέ 10/6/2022: «26 δημιουργοί κόμικς για έναν σινεφίλ Maestro»). Έτσι, στο πλαίσιο του 28ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» πρόκειται να παρουσιαστεί ένα μεγάλο, πολύπλευρο αφιέρωμα στο έργο και στην προσωπικότητα του μεγάλου Ιταλού μαέστρου. Το αφιέρωμα περιλαμβάνει συναυλία, βιβλιοπαρουσίαση και την πανελλήνια πρεμιέρα του ντοκιμαντέρ «Ennio» (σε σκηνοθεσία του βραβευμένου με Όσκαρ Τζουζέπε Τορνατόρε) στο Μέγαρο Μουσικής. Παράλληλα θα είναι δωρεάν επισκέψιμες οι παρακάτω εκθέσεις: Αθήνα Η εικαστική έκθεση «Ennio Formes», εμπνευσμένη από τον μαέστρο με έργα 16 εικαστικών, γραφιστών, street και tattoo artists. 📌 Μέχρι τις 9/10, στο Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» (Ακαδημίας 59). Τρίτη - Παρασκευή (11.00-19.00), Σάββατο & Κυριακή (11.00-15.00). Δευτέρα κλειστά. Λάρισα ■ Η βιογραφική έκθεση «Io, Ennio Morricone» σε σκίτσα του John Antono. ● Μέχρι τις 7/10, στον κήπο του Γαλλικού Ινστιτούτου Λάρισας. ■ Η ομαδική έκθεση «Ennio the Cinephile» από 26 δημιουργούς κόμικς. ● Μέχρι τις 10/10, στη στοά «Speakeasy», πλησίον του Kubrick Pure Social Club. ■ Η έκθεση 56 κινηματογραφικών αφισών με τίτλο «Ennio Posterized», στην πλατεία Ταχυδρομείου. Όλα τα παραπάνω θα επισκεφτούν, ως επίτιμοι προσκαλεσμένοι, ο γιος του μουσικοσυνθέτη Μάρκο Μορικόνε και ο παραγωγός της ταινίας «Ennio», Τζιάνι Ρούσο. Πηγή
  3. Είναι σε ίντσες οι διαστάσεις, άρα πολλαπλασιάζουμε επί 2,5 περίπου. Το περιοδικό είναι αμερικανικό και εκεί μετράνε με άλλο σύστημα. Έχει και το σύμβολο της ίντσας ('') στις διαστάσεις.
  4. Για τον Χρήστο Δήμο (1969-2022) Γιάννης Αντωνόπουλος (John Antono) Ένας προσωπικός αποχαιρετισμός στη μνήμη ενός αγαπημένου δασκάλου σκίτσου και εικονογράφου που «έφυγε» νωρίς. Ήταν Οκτώβρης του 2000, πριν από ακριβώς 22 χρόνια, όταν πέρασα δειλά, αλλά με ενθουσιασμό, το κατώφλι της Σχολής «Ορνεράκης». Μετά την υποδοχή από την αλησμόνητη διευθύντρια Τζένη Ορνεράκη («ψυχή» της σχολής μέχρι την ξαφνική απώλειά της το 2017), γράφτηκα στο παιδικό τμήμα. Εκεί συνάντησα τον πρώτο μου δάσκαλο στο σκίτσο, τον εικονογράφο Χρήστο Δήμο. Γλυκός, ευγενέστατος και προσηνής, αυτός ο γκριζομάλλης «έφηβος» κέρδισε εξαρχής τη συμπάθειά μας. Για τα επόμενα δύο χρόνια υπήρξε ένας πραγματικός δάσκαλος, με την ουσιαστική σημασία. Ήταν εκείνος που μας δίδαξε τις θεμελιώδεις γνώσεις γύρω από το σκίτσο και τις τεχνικές του. Που μας βοήθησε να ξεδιπλώσουμε τις πρωτόλειες δυνατότητές μας και να βελτιωθούμε σε τέτοιο βαθμό ώστε τα σχέδιά μας πριν και μετά τη φοίτησή μας να μοιάζουν σαν τη νύχτα με τη μέρα. Πάνω απ’ όλα όμως ήταν εκείνος που, μαζί με τον Σπύρο Ορνεράκη, εμφύσησε σε κάποιους/ες από εμάς το μεράκι να αφοσιωθούμε στην τέχνη που παραμένει μέχρι σήμερα η μεγάλη μας αγάπη. Σε χρόνια δύσκολα, το ζεστό περιβάλλον του εργαστηρίου αποτέλεσε ένα προστατευτικό καταφύγιο. Τα Σάββατα γέμισαν χρώματα και… πειρατές. Οι μέρες και οι ώρες της εβδομάδας μετριούνταν αντίστροφα μέχρι το δίωρο μάθημα του Χρήστου. Ο Χρήστος Δήμος γεννήθηκε το 1969 στη Λάρισα, αλλά μεγάλωσε στο Κουτσελιό Ιωαννίνων. Από πιτσιρίκι του άρεσε να ζωγραφίζει, «μουντζουρώνοντας» τα τετράδιά του με σκίτσα. Μεγαλώνοντας, η κλίση του στο σκίτσο τον οδήγησε στην Αθήνα. Άρχισε να εργάζεται επαγγελματικά στα κινούμενα σχέδια, στον χώρο της διαφήμισης και των βιντεοκλίπ. Σπούδασε σκίτσο και εικονογράφηση στη Σχολή «Ορνεράκης», εκεί όπου μερικά χρόνια αργότερα θα δίδασκε. Δούλεψε στο Λονδίνο για τη Warner Bros στην ταινία «Space Jam» και σε άλλες αμερικανικές και ευρωπαϊκές ταινίες. Επιστρέφοντας εγκατέλειψε το animation για να αφοσιωθεί, την επόμενη εικοσαετία, στην εικονογράφηση παιδικών βιβλίων. Εικονογράφησε πάνω από 100 βιβλία, μεταξύ των οποίων το βιβλίο Γλώσσας Γ’ Δημοτικού «Τα απίθανα μολύβια» (2006). Το 2005 εκδόθηκε το πρώτο του βιβλίο «Ο Ντομάτας Πατατιάς». Ήταν μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, του Αισώπου και πρώην μέλος Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων. Δίδασκε σε Αθήνα και Γιάννενα από το 1999. Δεν μπορέσαμε να τα ξαναπούμε από κοντά, παρότι στα πρώτα χρόνια των σόσιαλ δικτυωθήκαμε και ανταλλάξαμε κάποιες κουβέντες. Η πρόωρη απώλειά του στις 2 Σεπτεμβρίου 2022, στα 53 του χρόνια, μας γέμισε θλίψη. Πολλά ωραία μάς άφησε ο Χρήστος στο σύντομο αλλά δημιουργικό πέρασμά του. Προσωπικά όμως θα τον θυμάμαι πάντα για την ιδιότητά του που προέκυψε από την πολύτιμη και αναντικατάστατη σχέση δασκάλου και μαθητή. Πηγή
  5. Ακριβώς! Έχω διαβάσει αυτό από το δίδυμο και ήταν πολύ ενδιαφέρον και σίγουρα πρωτότυπο.
  6. Ήρθε η ώρα για το Previews Οκτωβρίου και για ορισμένες προτάσεις κόμικς εκδοτικών που δεν έχουν δικό τους θέμα και εξαιρουμένων των μάνγκα. Καθότι το τηλεοπτικό χρήμα μας ενώνει όλους, ορίστε κάποια ακυκλοφόρητα κόμικς The Boys: Δύο σειρές της Aftershock συγκεντρώνονται σε τόμο: Και ένα εκ πρώτης όψεως ενδιαφέρον κόμικ από την Titan: Zerocalcare από την Ablaze (έχουμε και παρουσίαση) και απολύτως σίγουρη αγορά για μένα! Το σύμπαν του "The Resistance" διαρκώς επεκτείνεται Και μια συγκεντρωτική έκδοση ενός κόμικ, από το οποίο είχαμε πάρει μια πολύ μικρή γεύση και στα ελληνικά αρκετά χρόνια πριν Σχεδόν τα πάντα από Drawn & Quarterly μου φαίνονται πολύ ενδιαφέροντα, κι ας μην τα ξέρω όλα... Για τους αθεράπευτα ρετρομανείς, η Epicenter συνιστά Ζαγκόρ και μάλιστα εις διπλούν και μάλιστα σε crossover με Tex. @φλοκ, @mycomics.gr και λοιποί, πού είστε;;;;; Καλά, εννοείται, ότι για εμένα είναι σίγουρες αγορές. Ειδικά για το πρώτο μου τρέχουν ήδη τα σάλια.... Πάμε στην Oni Press και σε έναν αναμφισβήτητα ευφάνταστο τίτλο Το πρόγραμμα όμως έχει και Rebellion: Ενώ η Taschen συνεχίζει τις ποιοτικές εκδόσεις αναφοράς: Δεν ήταν και λίγα για αυτό το μήνα. Τους καταλόγους μπορείτε να τους κατεβάσετε και από τα ακόλουθα λινκ: https://www.dropbox.com/s/obchyqoe5nxxo27/MMCOMICS-Oct-2022-Previews.pdf?dl=0 https://www.dropbox.com/s/gb7sic5dglvhge9/MMCOMICS-Oct-2022-DC-Connect.pdf?dl=0 https://www.dropbox.com/s/ua0ohnmhs741stg/MMCOMICS-Oct-2022-Marvel-Previews.pdf?dl=0 https://www.dropbox.com/s/fb2tdy5yxtdgstl/MMCOMICS-Oct-2022-Next-Phase.pdf?dl=0 Και φυσικά, πάντα περιμένω και τις δικές σας προτάσεις.
  7. Αυτό το μήνα δεν έχει Χοδορόφσκι, αλλά Μανάρα
  8. Οι νέες κυκλοφορίες της Fantagraphics. Οι Ντισνεϊκοί και όχι μόνο δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο πρώτο της πρώτης σελίδας.
  9. Έχουμε δύο σημαντικές επιστροφές ηρώων των κόμικς. Ειδικά η πρώτη, φαντάζομαι, ότι θα ενδιαφέρει πολύ κόσμο. Και φυσικά.... Αλλά και Elephantmen και κανούριο Nexus περιέχει το μενού. Εντάξει, το δεύτερο μου κάνει μεγάλη εντύπωση. Αλλά και πρίκουελ στο Black Hammer Δεν ξέρω τι είναι αυτό, αλλά μου φαίνεται ενδιαφέρον:
  10. "A Vicious Circle", νέα σειρά τριών τευχών σε σενάριο του άγνωστου σε εμένα Mattson Tomlin και σχέδιο του διάσημου Lee Bermejo με δολοφόνους, που κινούνται στο χρόνο κτλ. Δεν ξέρω πώς θα βγει, αλλά το σχέδιο του Bermejo βγάζει μάτια (με την καλή έννοια). Και ενώ συμβαίνουν αυτά, το Slaughterverse επεκτείνεται με το one-shot "Book of Slaughter" Δεν ξέρω τι ακριβώς είναι αυτό, αλλά για κάποιο λόγο, μου κάνει κλικ: Και ο κόσμος του Ντιούν συνεχίζει να επεκτείνεται:
  11. Το 2017 και πριν ξεκινήσουν το Ice Cream Man, οι W. Maxwell Prince και Martin Morazzo είχαν κυκλοφορήσει στην IDW μια πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά με τίτλο "The Electric Sublime", που διαδραματιζόταν στο χώρο της τέχνης. Η σειρά είχε ολοκληρωθεί σε τέσσερα τεύχη, που είχαν κυκλοφορήσει σε ένα τομάκι, αλλά το τέλος άφηνε υποσχέσεις για μια συνέχεια. Από ό,τι φαίνεται, πήραν το κόμικ, μετακόμισαν στην Image και του έδωσαν νέο τίτλο, "Art Brut". Από αυτά που καταλαβαίνω, παίζει η σειρά να είναι ongoing. Οι σελίδες, που βλέπετε, πάντως, είναι σχεδόν ίδιες με εκείνες του "The Electric Sublime". Όπως και να'χει το πράγμα, να το έχετε υπόψη σας, τα τέσσερα τεύχη, που έχω διαβάσει ήταν πολύ ενδιαφέροντα! Στο μεταξύ, έχουμε και Friday vol.2 από τον Brubaker: Και Middlewest: The Complete Tale Scottie Young Jorge και Corona
  12. Ο Τομ Κινγκ συνεχίζει να πειραματίζεται με γνωστούς και λιγότερο γνωστούς υπερήρωες. Για να δούμε το αποτέλεσμα...
  13. Ο Κάπτεν Αμέρικα συναντά τη Μοσάντ Η Sabra από τη σειρά κόμικς της Marvel Άρης Χατζηστεφάνου Η Disney μέσω της Marvel επαναφέρει στο προσκήνιο τη Σάμπρα, μια Ισραηλινή υπερηρωίδα η οποία τυχαίνει να είναι και πράκτορας των μυστικών υπηρεσιών ● Το γεγονός ότι ανακοίνωσε τη νέα ταινία στην επέτειο 40 χρόνων από τη σφαγή στους παλαιστινιακούς καταυλισμούς Σάμπρα και Σατίλα δεν βοήθησε πολύ. «Θυμάμαι», έλεγε πριν από χρόνια ο πολεμικός ανταποκριτής Ρόμπερτ Φισκ, «ότι βρέθηκα μπροστά σε ένα ανάχωμα. Προσπάθησα να ανέβω στην κορυφή, αλλά όταν τα κατάφερα αυτό έγινε μαλακό και άρχισε να κουνιέται. Και τότε συνειδητοποίησα ότι δεν ήταν ανάχωμα αλλά κάτι που είχε καλυφθεί με χώμα. Είδα ένα πρόσωπο, ένα χέρι, το στομάχι ενός ανθρώπου. Ήταν ένας σωρός από πτώματα». Οι δημοσιογράφοι που βρέθηκαν τον Σεπτέμβριο του 1982 στους παλαιστινιακούς καταυλισμούς Σάμπρα και Σατίλα δεν ξεπέρασαν ποτέ εκείνη την εμπειρία. Εδώ και τέσσερις δεκαετίες μιλούν για ένα γεγονός το οποίο δεν άλλαξε μόνο την ιστορία του Λιβάνου και ολόκληρης της Μέσης Ανατολής, αλλά και την πορεία της δημοσιογραφίας και συγκεκριμένα του πολεμικού ρεπορτάζ. Ο ισραηλινός στρατός, υπό τις εντολές του Αριέλ Σαρόν, είχε επιτρέψει σε συνεργαζόμενες ομάδες χριστιανών φαλαγγιτών του Λιβάνου να εισέλθουν στους καταυλισμούς και τους παρείχε προστασία για όσο διάστημα βρίσκονταν εκεί. Επί τρεις συνεχόμενες ημέρες έσφαζαν, βίαζαν και έκαιγαν ό,τι έβλεπαν ζωντανό. Ήταν μια σφαγή δι’ αντιπροσώπων, την οποία το βρετανικό συγκρότημα The Specials είχε συγκρίνει, τότε, με τα εγκλήματα στο ναζιστικό στρατόπεδο εξόντωσης Μπέργκεν-Μπέλζεν. Εύκολα λοιπόν μπορεί να φανταστεί κανείς τα αισθήματα που κατέκλυσαν εκατομμύρια Παλαιστίνιους και Αραβες σε όλο τον κόσμο όταν, τις ημέρες που συμπληρώνονταν 40 χρόνια από τη σφαγή, η εταιρεία Marvel παρουσίασε μια νέα υπερηρωίδα με το όνομα Σάμπρα. Η περσόνα θα πρωταγωνιστεί στην ταινία Captain America: New World Order (Νέα Τάξη Πραγμάτων) που αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2024 και η ηρωίδα θα είναι μια πράκτορας της ισραηλινής υπηρεσίας πληροφοριών Μοσάντ. Τη Σάμπρα θα υποδύεται η Ισραηλινή ηθοποιός Σίρα Χάας, η οποία έγινε ευρέως γνωστή από την τηλεσειρά Unorthodox του Netflix για τη ζωή μιας κοπέλας που δραπετεύει από το περιβάλλον υπερ-ορθόδοξων Εβραίων στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης. Προφανώς η Marvel δεν είχε καμία απολύτως πρόθεση να συνδέσει την ηρωίδα της με τη σφαγή στους παλαιστινιακούς καταυλισμούς του Λιβάνου – κυρίως γιατί κάθε τέτοια αναταραχή μπορεί να περιορίσει τα έσοδα της ταινίας στους κινηματογράφους. Ούτως ή άλλως η υπερηρωίδα Σάμπρα δημιουργήθηκε το 1981, δηλαδή έναν χρόνο πριν από τη σφαγή, ενώ η λέξη Sabra αν και είναι αραβική χρησιμοποιείται και από τους Iσραηλινούς για να περιγράψει τους Εβραίους που γεννήθηκαν στο Ισραήλ. Όταν όμως αναφερόμαστε σε μια υπερπαραγωγή εκατομμυρίων δολαρίων, καταλαβαίνουμε ότι ένα τέτοιο λάθος αποκαλύπτει την ολοκληρωτική αδιαφορία της βιομηχανίας του θεάματος για το πώς μπορεί να μεταφράζονται τα πολιτιστικά προϊόντα της σε διάφορες περιοχές του πλανήτη. Αρκεί να φανταστούμε πώς θα αισθανθεί ένας Έλληνας εάν, τις ημέρες που θα συμπληρωθούν 80 χρόνια από τη σφαγή του Διστόμου, μια εταιρεία παρουσιάσει έναν υπερήρωα ο οποίος θα είναι Γερμανός στρατιώτης και θα ονομάζεται Δίστομος. Η σύμπτωση πάντως του ονόματος της Σάμπρα με τον παλαιστινιακό καταυλισμό είναι ίσως το μικρότερο από τα πρόβλημα στην πολιτική τής Marvel. Όπως εξηγούσε προ ημερών ο συγγραφέας Εϊζα Γουινστάνλεϊ στο Electronic Intifada, όταν έκανε την εμφάνισή της η Σάμπρα, η Marvel παρουσίαζε τους Αραβες είτε σαν παρανοϊκούς τρομοκράτες που δολοφονούσαν ανθρώπους χωρίς καμία απολύτως αιτία είτε (στην καλύτερη περίπτωση) σαν άξεστους μικροαπατεώνες που πλήρωναν τις συνέπειες των δικών τους πράξεων. Στα χρόνια του αμερικανικού ριγκανισμού οι στερεοτυπικές απεικονίσεις της Marvel μάς έδωσαν επίσης τους «Σοβιετικούς υπερστρατιώτες» αλλά και τον Κινέζο «Κολεκτιβοποιημένο Ανθρωπο» – έναν γιγαντιαίο μοβ «σφίχτη» με το αστέρι της κινεζικής σημαίας, ο οποίος έκλεβε την ενέργεια όλων των κατοίκων της Κίνας προκειμένου να διατηρεί τις υπεράνθρωπες ιδιότητές του. Στις τέσσερις δεκαετίες που ακολούθησαν η Marvel αναπαρήγε τους σημαντικότερους ισραηλινούς μύθους για το «μεσανατολικό»: η μικρή χώρα που αντιστέκεται περικυκλωμένη από βάρβαρους εισβολείς αλλά παραμένει προπύργιο «ανεκτικότητας». Ακόμη κι όταν η εταιρεία υποτίθεται ότι επιχειρούσε να κρατήσει ίσες αποστάσεις μεταξύ Ισραηλινών και Παλαιστινίων, απέδιδε την αντιπαράθεση στον θρησκευτικό φανατισμό των δύο πλευρών αποκρύπτοντας πλήρως το καθεστώς κατοχής και απαρτχάιντ που έχει επιβάλει στην περιοχή το Ισραήλ. Τα τελευταία χρόνια, βέβαια, η πολιτική της Μάρβελ πραγματοποίησε στροφή 180 μοιρών δίνοντας τον λόγο σε εθνικές και φυλετικές μειονότητες, γεγονός που συχνά προκαλούσε έντονες αντιδράσεις ακροδεξιών κύκλων στις ΗΠΑ. Όπως εξηγεί όμως ο Εϊζα Γουινστάνλεϊ, πρόκειται συνήθως γι’ αυτό που ορισμένοι αποκαλούν intersectional imperialism (διαθεματικό ιμπεριαλισμό), δηλαδή τη «χρήση πολιτικών ταυτότητας και “ποικιλομορφίας” κάτω από την οποία αποκρύπτεται η βάναυση ιμπεριαλιστική καταπίεση και οι ταξικές συγκρούσεις». Είναι ίσως άδικο να προδικάσει κανείς ποιος θα είναι πραγματικά ο ρόλος της Sabra όταν θα κυκλοφορήσει η ταινία το 2024. Η μέχρι στιγμής στάση, όμως, της Marvel απέναντι στους Παλαιστίνιους και το γεγονός ότι μια ταλαντούχα και πολύ αγαπητή Ισραηλινή ηθοποιός θα υποδύεται μια υπεράνθρωπη πράκτορα της Μοσάντ, δεν μας αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας. info-war.gr Πηγή
  14. Το Φονικό Κουνέλι δεν γράφει μόνο για κόμικς, ούτε κυρίως για αυτά. Στην πραγματικότητα, γράφει επί παντός επιστητού: για κινηματογράφο, για σειρές, για λογοτεχνία, για πολιτική, αλλά και διάφορες σκέψεις για πολλά πράγματα. Και κατά τη γνώμη μου, γράφει πολύ καλά και έχει πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις, άσχετα με το αν συμφωνεί κανείς μαζί του ή όχι. Θα σας αφήσω να ανακαλύψετε μόνοι/ες σας το ιστολόγιό του και θα περιοριστώ να δώσω το σύνδεσμο για την κατηγορία των κόμικς, όπου μπορείτε να διαβάσετε κάποια πολύ αξιόλογα και σε βάθος κείμενα για κάποια από τα αγαπημένα κόμικς του Κουνελιού. Και να ξέρετε, ότι υπάρχουν και δικά του κόμικς στο ιστολόγιο, όπως αυτό εδώ, όπου ο αγαπημένος Wile. E. Coyote παίρνει επιτέλους την εκδίκησή του από το μισητό Road Runner. @το φονικό κουνέλιείναι πλέον μέλος και της δικής μας κοινότητας, και για όσους/ες θέλουν να δουν ένα δείγμα της γραφής του, μπορούν να διαβάσουν ένα μέρος από το πραγματικά τεράστιο και υπέροχο αφιέρωμα, που έχει κάνει στο The Sandman.
×
×
  • Create New...