Jump to content

Dredd

Founders/Moderator
  • Posts

    4,620
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    425

Dredd last won the day on November 23

Dredd had the most liked content!

Reputation

27,978 Excellent

7 Followers

Recent Profile Visitors

2,902 profile views
  1. Γιατι μιλαμε για κομιξοεκδηλωσεις. Ή θεωρητικα τουλαχιστον κομιξοεκδηλωσεις. Σε εκδηλωση στικερ ή σε εκδηλωση κονκαρδων, μη σωσει και μπει μισο κομικ. Το artist's alley κομιξοεκδηλωσης θα πρεπει να εχει κομιξαδες, οχι illustrators, οχι αυτοκολληταδες, οχι σκουλαρικατζουδες και κορνιζαδες. Και αυτοι οι κομιξαδες να κοιταξουν να γεμισουν τον παγκο τους με κομικς, ή εστω κυριως με κομικς. Να φτιαξουν 2ο, 3ο φανζιν το χρονο και να μην περιμενουν να βγαλουν μεροκαματο απο τα πριντς και τα αυτοκολλητα. Και ολα τα παραπανω, μιλωντας για κομιξαδες και κομιξοεκδηλωσεις και αν σε ενδιαφερουν (οχι εσενα, στους διοργανωτες αναφερομαι) πρωτιστως τα κομικς. Αν οχι, και σε ενδιαφερει απλα το πως να γεμισεις παγκους, παω πασο.
  2. Πολύ μέτρια ταινία. Χωρίς κανένα hype, μη γνωρίζοντας τους ήρωες, δεν κατάλαβα και πολλά πράγματα. Τι είναι η JSA, γιατί υπάρχει, τι origin είχε ο καθένας χαρακτήρας, δεν έμαθα τίποτα από όλα αυτά. Ξαφνικά ντου να φάμε τον κακό, ο οποίος δεν είναι τελικά και τόσο κακός, αλλά μάλλον είναι όπου τελικά φάνηκε ότι δεν είναι. Καλά εφέ, οριακά ΟΚ ο Rock, αδιάφορος κακός, ο Brosnan ότι άξιζε, έδινε gravitas στην ταινία. Δεν με έψησε καθόλου, την σταμάτησα 2-3 φορές και πιέστηκα να την τελειώσω. Μας έχει κακομάθει η Marvel, δυστυχώς.
  3. Για εμένα φταίνε όλοι, εκδότες, παλιοί και καινούριοι δημιουργοί, όλοι, άλλοι περισσότερο, άλλοι λιγότερο. Οι εκδότες φταίνε για την πλειοψηφία όσων εκδίδουν, οι δημιουργοί για όσα βγάζουν και την εν γένει στάση τους απέναντι στο μέσο. Και να ξεκινήσω από το άλλο θέμα που είχαμε συζητήσει παλιότερα, τα βραβεία και την ακαδημία. Συγνώμη, αλλά μυρίζει ναφθαλίνη από μακριά. Ποιοι αποτελούν την ακαδημία και ποιοι αποφασίζουν για τα βραβεία. Αναρωτήθηκε κανείς γιατί ιστορικά στην τελετή πηγαίνουν 50 άτομα, από τα οποία οι 30 είναι οι δημιουργοί που θα βραβευτούν και οι φίλοι τους; Αναρωτήθηκαν όλοι αυτοί αν αυτά που επιλέγουν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα της παγκόσμιας σκηνής, ή αν απλά, όπως σωστά έγραψε ο @Lazaros, συντηρούν μια λογική γαλατικού χωριού; Όπως ακριβώς, λόγω δικτατορίας και γενικότερης καθυστέρησης, μάθαμε τη rock στο 80, ενώ όλος ο κόσμος είχε ήδη περάσει 2-3 μουσικά ρεύματα μετά; Μήπως συντηρούν μια λογική Βαβέλ, η οποία όσο πρωτοποριακή (για την Ελλάδα πάντα) και να ήταν όταν βγήκε, πλέον είναι τόσο ξεπερασμένη όσο οι New Kids on the Block? Έχει κανείς απάντηση γιατί το Diabolik είναι καλύτερο από το Daytripper το 2022; Και τα μισά (από τα ελάχιστα) μέσα που ασχολούνται με τη σκηνή, να εκθειάζουν τέτοιες επιλογές, γιατί είναι μικρή η πιάτσα και θέλουμε να τα έχουμε καλά με όλους; Τι εξυπηρετούσε, πιάνοντας τις σχετικά πρόσφατες εκδόσεις, ένας Μπλε Κομήτης, με 20 μονοσέλιδες ιστορίες (καθ' υπερβολή) στις 80 σελίδες; Και για τους εκδότες, στην τελική, δεν μπορώ να πω πολλά. Επιχείρηση έχουν, έτσι κρίνουν και έτσι κάνουν σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία. Μπορώ να τους καταλογίσω έλλειψη φιλοδοξίας, ή έλλειψη ικανότητας να δουν λίγο πιο μελλοντικά τη φάση, αλλά μέχρι εκεί. Όλοι οι υπόλοιποι; Τα φεστιβάλ; Δεν μπορούν να βάλουν πλέον ένα φρένο σε αυτον τον ακατάσχετο ορυμαγδο των prints, των κονκάρδων, των stickers και όλων των υπολοίπων τα οποία καταλαμβάνουν το 90% των πάγκων, και κάπου εκεί βρίσκεις και ένα 20σέλιδο, το οποίο έχει 5 ορθογραφικά και 10 συντακτικά και το πουλάνε και 7,8, και 10 ευρώ; Που θέλουν βγάλουν 3 και 4 και 5 ευρώ από μια αυτοέκδοση, όταν συγγραφείς φτασμένοι γράφουν εκατοντάδες σελίδες για να πάρουν 1 (ένα) ευρώ ανά πωληθέν αντίτυπο; Όραμα δεν υπάρχει από κανέναν. Και αντί να κάνουμε ομιλίες για να ευλογούμε τα γένια μας, και να συζητάμε για το πόσο προχώ είναι να μεταφράζουμε τον Καρκαβίτσα το 2022, ας μιλήσουμε για το μέλλον αυτής της σκηνής, τι φταίει, γιατί δεν βγαίνουν πάνω από 2-3 "σοβαρά" κομικς κάθε χρόνο και το τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για να βγούμε από αυτό το τέλμα. Αλλιώς, θα συζητάμε πάλι με μεγάλη χαρά για το Μπλεικ και Μορτιμερ νο.89, για τα 150 χρόνια του Μικρού Ήρωα. Και κάποιοι Γαλάτες, θα βρισκόμαστε σε μια χασαποταβέρνα στο Παλαιό Φάληρο, έξω απο το υπόλοιπο γαλατικό χωριό, και θα λέμε μεταξύ μας για τα τελευταία ξένα κόμικς που διαβάσαμε.
  4. Όπως τα λες είναι. Μικρή αγορά είμαστε, δεν λέω, αλλά δεν βλέπω και καμία πρωτοβουλία ή φιλοδοξία για κάτι καλύτερο. Στριπάκια, και καλά κουλτούρα που ανήκει σε ανθολογίες του 1990, χαοτικά, σεξ & ντραγκς, χωρίς καν ροκ-εν-ρολ Πήγαινε μπροστά 20 χρόνια, και μίλα στον τότε 20ρη. Ποιο κόμικ μπορείς να του πεις ότι πρέπει οπωσδήποτε να πάρει; Κάτι που να είναι εμβληματικό για την ελληνική σκηνή; Δεν νομίζω να υπάρχει κάποιο. Όπως αντίστοιχα, αυτό που λένε κάποιοι ως προτέρημα, ότι δηλαδή δεν υπάρχει συγκεκριμένη ελληνική σχολές γιατί είμαστε επηρρεασμένοι από πολλές ξένες σχολές. Τρίχες λέω εγώ. Δεν υπάρχει ελληνική σκηνή γιατί όλοι όσοι (έστω οι περισσότεροι) έλληνες δημιουργοί δεν διαβάζουν κόμικς, άρα δεν έχουν επιρροές, άρα δεν μαθαίνουν από πουθενά, άρα ας φτιάξω κανένα στριπάκι ή κανένα για την ελληνική επανάσταση ή για την αρχαία ελλάδα ή καμιά διασκευή. Άσε, το σκεφτόμουν στο Αθενσκον την Κυριακή πρωί που ήμουν μόνος και έκανα βόλτες και χαλιόμουν.
  5. Και αυτό είναι πως το βλέπει κανείς, ή αλλιώς, τι είδους άνθρωπος είναι κανείς και πως τη βλέπει τη φάση. Εγώ π.χ., καθαρός και πουρίστας ρετρομάχος, με ενοχλεί να βλέπω, ιδιώς νέα παιδιά, να διαβάζουν Μπλεκ, Μπλεικ & Μορτιμερ και λοιπές αρχαιολογίες, αντί να διαβάζουν το τελευταίο manga, το τελευταίο Image, το τελευταίο υπερηρωικό. Δεν μπορώ να το αντιληφθώ, δεν χωράει στο μυαλό μου τι ενδιαφέρον βρίσκουν σε υλικό που φτιάχτηκε πριν 40 και 50 χρόνια, και απευθυνόταν σε παιδιά τα οποία, στην καλύτερη είναι τώρα συνταξιούχοι, αν δεν κάνουν παρέα με τον Goscinny και τον Uderzo. Αλλά αυτό είναι προσωπικό, είναι καθαρά προσωπική μου άποψη, προσωπικό μου κόλλημα, και δεν μπορώ να το επιβάλλω σε άλλον. Τώρα, και επαναφέροντας την κουβέντα, ναι, τα ρετρο υπάρχουν και τα ρετρό πουλάνε γιατί εμείς οι 40+ έχουμε περισσότερα λεφτά για να αγοράσουμε, σε σχέση με τις μικρότερες ηλικίες. Και επιπλέον, ο μέσος Έλληνας δεν έχει κομιξική κουλτούρα, και σε αυτό δεν βοήθησαν και οι εκδοτικοί του 70 και 80. Τότε που έβγαζαν πολλά λεφτά, δεν φρόντισαν να βγάλουν 5-6 έλληνες δημιουργούς, για να φτιαχτεί μια μαγιά, από δημιουργούς και το κοινό τους. Περάσαμε από το Μπλεκ και κάποια BD, σε Βαβέλ και Παρα Πέντε, με ότι αποτέλεσμα είχε αυτό (γελοιογραφία φουλ, ελάχιστες μεγάλες ιστορίες, worldbuilding πλήρως απών). Ήμασταν πολλοί από εμάς το ΣΚ στο Αθενσκον, και όσοι δεν ήμασταν, έχουμε πάει σε πολλά φεστιβάλ. Πείτε μου, αν κάποιος θέλει να διαβάσει μια ωραία μεγάλη ιστορία, με αρχή-μέση-τέλος, πόσες επιλογές είχε από την ελληνική σκηνή; Ελάχιστες. Στην καλύτερη 40-60 σελίδες και τα ξαναλέμε (πάλι στην καλύτερη) σε 6 μήνες. Τι έχει δηλαδή να αντιπαραβάλει η νέα Ελληνική σκηνή απέναντι στην τεράστια (εκ των πραγμάτων) ξένη; Στριπάκια, πάλι στριπάκια, ξανά-μανά στριπάκια, και που και που κανένα διαμαντάκι ξέμπαρκο να το συζητάμε για λίγο καιρό και να το ξεχνάμε μετά. Με τα παραπάνω, λίγο χαοτικά, θέλω να πω ότι ναι, το ρετρο θα ζει και πάντα θα ζει στην Ελλάδα γιατί δεν υπάρχει, μέχρι τώρα τουλάχιστον, κάτι να το κοντράρει. "Γελάμε" με τον Τερματοφύλακα-Γιατρό, και πραγματικά δεν μπορώ να φανταστώ τι θα του βρει ένας original κομιξοαναγνώστης κάτω των 50, αλλά πείτε μου εσείς μια ελληνική σειρά 500-600 σελίδων των τελευταίων όσων θέλετε ετών. Οπότε, retro λαμπρό θα μας οδηγεί, στον αιώνα των αιώνων.......
  6. Να σου πω την αλήθεια το ξέχασα τελείως, ούτε που το κοίταξα.
  7. Αδιάβαστο σε πιάνω, και εσένα και όποιους στο είπαν. Fumetti και μεγάλο μέγεθος θα ήταν το περίεργο, όχι το φυσιολογικό.
  8. Άρθρο που το έγραψε κάποιος σε 5 λεπτά, για να καταναλωθεί σε 30 δευτερόλεπτα. Χωρίς να σημαίνει ότι έχει άδικο στα επιμέρους, προφανώς και δεν κατέστρεψε η Marvel τον κινηματογράφο. Σύμπτωμα είναι και αυτή.
  9. Τελικά το Dredd, το οποίο ξέχασα να πάρω την Κυριακή , έχει μέσα και τις 2 ιστορίες, οπότε θα είναι ολοκληρωμένο. Καλή κίνηση. Όπως καλή κίνηση και η αυτονόμηση του Largo, αν και αρκετοί θα διπλοπληρώσουν λόγω του ότι πρέπει να έχουν μπει αρκετές ιστορίες σε Μπλεκ και Non-Stop. Εξυπνες και προσεκτικές κινήσεις από την εκδοτική. Για εμένα δεν έχει τίποτα, αλλά τι να κάνουμε, είμαι δύσκολος πελάτης
  10. Πολύ λίγα πράγματα πήρα φέτος. Ελάχιστα πράγματα είδα που να με ενδιέφεραν, δεν πηγαίνω άλλωστε στα φεστιβάλ για να πάρω ξένα, αυτά τα έχω εντοπίσει και τα παίρνω όταν βγαίνουν και τα θέλω. Ελληνικά, με εξαίρεση 5-6 από τη Jemma, είδα ελάχιστα καινούρια, ακόμα και σε αυτοεκδόσεις η παραγωγή μου φάνηκε φτωχή. Προσφορές δεν έπαιζαν, δεν έχει άλλωστε πλέον αυτή τη λογική το AthensCon, δεν πάνε δηλαδή τα μαγαζία για να ξεφορτώσουν πράγμα, απλά πάνε για να πουλήσουν. Χωρίς να είναι απαραίτητα κακό αυτό, απλά μια πραγματικότητα. Οι καλεσμένοι, με εξαίρεση τον Quitely, ήταν πολύ δεύτερα ονόματα, για αυτό άλλωστε δεν υπήρχαν και ιδιαίτερες ουρές μπροστά τους. Οι τιμές παίρνουν την ανηφόρα, ακόμα και στις αυτοεκδόσεις. Οτιδήποτε ήταν στα 7 ή 8 και παραπάνω, και μιλώντας αυστηρά προσωπικά, οι αυτοεκδόσεις θα αρχίσουν να με χάνουν σαν πελάτη, με εξαίρεση κάποιους φίλους που θα τους υποστηρίζω, απλά και μόνο επειδή τους συμπαθώ. Επειδή το σκεφτόμουν κατά τη διάρκεια της πρωινής μου βόλτας, που είχε ησυχία, υπολόγισα ότι για να πάρω τις 6 αυτοεκδόσεις που μου κίνησαν το ενδιαφέρον, θα έπρεπε να δώσω περίπου 50 ευρώ. Λυπάμαι, αλλά όχι πλέον. Από άποψη κόσμου, πρέπει πράγματι να είχε πολύ περισσότερο από τις προηγούμενες φορές, πρέπει να διορθωθουν κάποια πράγματα βέβαια και να τονισθούν. Όπως για τα λίγα άτομα που τσεκάρουν/κόβουν εισητήρια, 1 ώρα ουρά στο κρύο είναι ανεπίτρεπτη. Όπως και επίσης, αν το είδα καλά τουλάχιστον, πρέπει να υπήρχε μόνο ένα μαγαζί που έφτιαχνε καφέ, άλλη ουρά εκεί για αρκετή ώρα. Το γεγονός ότι το συγκεκριμένο μαγαζί είχε σήμερα (σήμερα το πρόσεξα, δεν ξέρω για χθες) ταμπέλα "Δεν έχουμε POS λόγω βλάβης", το θεωρώ μεγάλη γυφτιά και πραγματικά λόγος να το καταγγείλεις, και δεν έπρεπε να συμβαίνουν αυτά σε τόσο μεγάλες διοργανώσεις, αλλά και το γεγονός ότι υπήρχαν Κινέζοι που πουλάγανε απομιμήσεις τύπου Ali-Express πάλι μεγάλη γυφτιά, αλλά σκέφτομαι ότι είμαστε στο Ελλαδιστάν, οπότε....... Με λίγα λόγια, όλα πολύ καλά, και μάλλον πάρα πολύ καλά για τα ελληνικά δεδομένα, αλλά αυτό που μένει είναι η μάζωξη το Σάββατο το βράδυ ως το καλύτερο από όλα. All hail @Amatyultar για την εξαιρετική πρόταση και επιλογή!
×
×
  • Create New...