Jump to content

angeltze

Member
  • Posts

    262
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

angeltze last won the day on January 4

angeltze had the most liked content!

Reputation

2,100 Excellent

2 Followers

Recent Profile Visitors

1,482 profile views
  1. Μου θυμίζει την αφέλειά μου πριν φτάσω σε εκείνη την πολύ τραυματική εμπειρία ζωής όταν ήμουν 12 και σύλλεγα τον ανθρώπινο σκελετό από το περιοδικό. Οι μπαγασάδες έβγαλαν τα πρώτα, ξερώ γω, 46 τεύχη (περίπου το νούμερο, δεν θυμάμαι ακριβώς) και μέτα το κόψανε τρία τεύχη πριν το τέλος. Τον σκελετό ακόμα τον έχουμε και του λείπει όλο το αριστερό πόδι κάτω από το γόνατο Φυσικά δεν το λέω για να σε γρουσουζέψω, αλλά σαν rant και σαν ευχή να μην σου τύχει τέτοιο κακό!! Κράτα γερά και φυσικά αναμένουμε φωτογραφίες από τον ολοκληρωμένο Iron Man.
  2. Το είδα και εγώ, μεταγλωττισμένο, αν μη τι άλλο, για να δούμε την προσπάθεια των παιδιών της digital soul. Η μεταγλώττιση ήταν απρόσμενα καλή. Οι διάλογοι διασκευάστηκαν αρκετά καλά στα ελληνικά (πχ "student council" σε "δεκαπενταμελές" αχαχαχ) και είχαν μια αρκετά ελληνική ροή και φρασεολογία. Σε γενικές γραμμές ήταν αρκετά πειστικά τα ελληνικά και δύσκολα "έσπαγαν" με ιαπωνική ροή. If that makes sense. Πολύ καλές φωνές και πολύ καλά τα μουσικά κομμάτια. Σε γενικές γραμμές, έγινε πολύ καλή δουλειά και σίγουρα θα τους ξανατιμήσω για το Mirai που έχουν ήδη ανακοινώσει. Τώρα, στα της ίδιας της ταινίας. Πολύ καλό art direction, το 3D κομμάτι του ψηφιακού κόσμου ήταν αρκετά καλό, σίγουρα πολύ ανώτερο σε σύγκριση με άλλες προσπάθειες που έχουμε δει σε άλλα άνιμε, πόσω μάλλον σε τέτοιο σκέλος. Η πλοκή πάντως κάπως πάσχει από πολλά νήματα που προσπαθεί να συνδέσει και να επεκτείνει μόνο σε δύο ώρες, οπότε μερικά από αυτά έμειναν λίγο στον αέρα. Για παράδειγμα, Λογικό είναι σε δύο ώρες να μην προλαβαίνει να εμβαθύνει επαρκώς σε όλα τα θέματα που προσπάθησε να πιάσει σε μόνο μια ταινία, αλλά το θέμα είναι ότι τελικά νιώθω ότι δεν έκλεισαν τίποτα. Και είναι ακόμα πιο κρίμα όταν παρατηρώ ότι είχε μερικές σκηνές που θεωρώ πως ήταν φανταστικές. Μια από αυτές ήταν το τελευταίο μουσικό νούμερο/climax, που ήταν φοβερό και οπτικά, και μουσικά, και νοηματικά/συναισθηματικά. Μια άλλη που ξεχώρισε πάρα πολύ σε μένα στον τρόπο απεικόνισης ήταν η σκηνή στον σταθμό που ουσιαστικά βλέπουμε μια απίστευτα άβολη φασούλα ανάμεσα σε τρία παιδιά που δεν μπορούν να διαχειριστούν το ρομαντικό κομμάτι και η έλλειψη μουσικής, οι αντιδράσεις τους, οι τεράστιες παύσεις, την κάνουν τόσο απίστευτα απολαυστική και αστεία. Σε γενικές γραμμές, αν δινόταν ένα focus σε λιγότερα plotlines, νομίζω θα ήταν πολύ πιο ικανοποιητικό το κλείσιμο και δεν θα νιώθαμε ότι είδαμε "λίγο", όπως σωστότατα λέει ο @leonidio. Το παράξενο για μένα είναι ότι, έχοντας δει το Girl Who Leapt Through Time που βγήκε το 2014, το οποίο επίσης σκηνοθέτησε ο Hosoda, όχι μόνο ήταν πολύ πιο συμπαγές με την θεματολογία του και το timeline των γεγονότων, αλλά ήταν και πιο απολαυστικό συνολικά. Ξέροντας τι μπορεί να κάνει ο Hosoda, μου φάνηκε παράξενο που φάνηκε κάπως να χάνει τον δρόμο του με το Belle. Συνολικά, μια αρκετά διασκεδαστική ταινία. Δεν μετανιώνω καθόλου που πήγα και πραγματικά πολλά συγχαρητήρια για την ελληνική δουλειά, απλά νιώθω ότι, για να τραβήξουν περισσότερο κοινό, μάλλον το Mirai θα ήταν καλύτερη επιλογή για πρώτη ταινία σε κινηματογράφους. Απλά μια αίσθηση. Τo Belle είναι τέτοια ταινία που δεν θα τραβήξει ούτε τον μέσο anime fan, ο οποίος σίγουρα θα προτιμήσει ταινία σαν το Jujutsu Kaisen 0, κάτι πολύ πιο γνώριμο στον ίδιο, ούτε τον μέσο άσχετο με ιαπωνικά μέσα άνθρωπο που θα δει φως και θα μπει, φαντάζομαι ότι θα του φαινόταν πολύ ξένο για να το προτιμήσει. Το Mirai είναι πιο συμβατικό, απ'όσο μπορώ να καταλάβω, και έχω την αίσθηση ότι μάλλον θα είχε προσελκύσει περισσότερο κοινό, ειδικά τώρα που είναι πολύ επείγον ως πρώτη απόπειρα στα σινεμά. Αυτά από μένα
  3. Είδα και εγώ το Belle σήμερα, στα Village Ρέντη (πιο εμπορικό franchise δεν πάει), στην προβολή των 19:40, αλλά είδα την μεταγλωττισμένη εκδοχή του για να έχω άποψη για την δουλειά των παιδιών. Μέχρι και για τρία λεπτά αφού ξεκίνησε η ταινία, ήμουν ο μοναδικός θεατής. Μετά έφτασε και ένα ζευγάρι που ήξερα ότι θα έρθει, μιας και είχαν κλείσει θέσεις online πριν από μένα. Τρεις άνθρωποι ήμασταν. Και η αίθουσα μάλιστα ήταν από τις μικρές που έχουν στο πολύ βάθος του διαδρόμου. Είναι ξεκάθαρο ότι δεν τραβάει το κοινό η ταινία, πολύ κρίμα. Την άποψή μου για την ταινία θα την γράψω και εγώ σε λίγο στο άλλο thread.
  4. Είπε ο @Θρηνωδός να δούμε το Marcel the Shell with Shoes On και το τσέκαρα και θυμήθηκα ότι το είχα στη λίστα μου και είπα να το βάλω τώρα, έτσι για το γαμώτο. Μια πολύ όμορφη ιστορία με πολύ απορροφητικούς διαλόγους και στήσιμο, δεν βαρέθηκα σε κανένα σημείο, ούτε ένιωσα να "πήζω". Ο Marcel είναι μια πανέμορφη ύπαρξη. Χειρίζεται και συγκεκριμένα θέματα με μια απλότητα και ομορφιά που με εντυπωσίασε. Μιλάει για απώλεια, για δεσμούς, για την αίσθηση ύπαρξης σε μια κοινότητα. Τα τεχνικά κομμάτια animation ήταν πολύ εντυπωσιακά, αναρωτιέμαι τι ακριβώς είναι. Υποθέτω μια μίξη stop-motion με μοντέλα και 2D animation για τα στόματα και ποιος ξέρει τι για τα αντικείμενα με τα οποία αλληλεπιδρούν οι χαρακτήρες. All in all, μια πολύ όμορφη ταινία που βλέπεται πάρα πολύ εύκολα και πιάνει δύσκολα μηνύματα (με την έννοια, δύσκολες αλήθειες) με απλούς και όμορφους διαλόγους και σκηνές.
  5. Δεν νομίζω ότι η λέξη gaming ταιριάζει τόσο εδώ. Φαίνεται να είναι φουλ αφιερωμένο στα επιτραπέζια. Φαντάζομαι ότι θα οργανωθούν κυρίως τουρνουά επιτραπέζιων πχ κάρτες, D&D και γενικά RPGs. Αναμένουμε να δούμε λεπτομέρειες καθώς δεν φαντάζομαι μόνο αυτή η θεματολογία να καλύψει πλήρως το φεστιβάλ. Θα υπάρχουν πάλι και κόσπλει (αν και αυτή τη φορά υποψιάζομαι ότι θα είναι πιο fantasy-oriented), ίσως μέχρι και πάγκοι με videogames, αν και θα ήταν κάπως off για μένα.
  6. Θέλω πολύ πολύ πολύ να πάω να δω τον Παπουτσωμένο Γάτο, έχω ακούσει εξαιρετικά λόγια για την ταινία. Μάλλον μέσα στην εβδομάδα θα την τιμήσω. Πάντως, θα πω και εγώ την κακία μου () και θα συμφωνήσω ότι το Everything Everywhere All At Once αξίζει να σαρώσει όλα τα βραβεία. Από τις καλύτερες ταινίες που έχω δει γενικά. Μάλλον ο @kwtsos θα κλαίει την μοίρα του τώρα Επίσης, πολύ σημαντική η παρουσία του Φρέιζερ στις υποψηφιότητες για Α' ανδρικό ρόλο, μιας και η ερμηνεία του στη Φάλαινα ήταν συγκλονιστική. Η κακία τώρα πού είναι? Ναι, στο ότι το Avatar: The Way of Water πήρε αυτό που του άξιζε όσον αφορά στις υποψηφιότητες. Παρατηρήσατε πως είναι μόνο σε τεχνικές κατηγορίες? Αυτό είναι επειδή η ταινία είναι απλά πολύ όμορφη οπτικά και δεν έχει καμία άλλη ουσία πέρα από αυτό. Δεν μετανιώνω που το είδα στο σινεμά, αλλά πραγματικά δεν έχει κανένα απολύτως substance πέρα από τα όμορφα εφφέ και γραφικά (θα γίνω ακόμα πιο κακός και θα πω ότι και το πρώτο Avatar ήταν ακριβώς η ίδια περίπτωση, απλά με τα δεδομένα μιας δεκαετίας πριν). Σε γενικές γραμμές, ξέρω ότι τα βραβεία είναι "στημένα" και διαγωνισμοί popularity (δεν μιλάω μόνο για Όσκαρ) και γι'αυτό δεν τα εμπιστεύομαι και δεν τους δίνω σοβαρή προσοχή, αλλά σίγουρα θα τιλτάρω αν κερδίσει το Avatar ταινία της χρονιάς, γιατί απλά δεν το αξίζει. ΤΟ ΕΙΠΑ
  7. Τι φαση αυτο τωρα? Δεν φανταζομαι να γινει bi-annual φεστιβαλ, ετσι? Κατι καινουργιο λενε. Παντως για ολο το ΣΚ το διαφημιζουν. Για πειτε, ιδεες?
  8. Το είχα πιάσει νωρίς μέσα στο 2022. Έφτασα μέχρι και το issue 9, μετά το παράτησα για άγνωστους λόγους. Πριν από μερικούς μήνες, το είδα πάλι στο tachiyomi, το θυμήθηκα και είπα να το τελειώσω μιας και είχαν μείνει μόνο 6 κεφάλαια ακόμα. Διάβασα το 10 και μετά απλά το ξαναξέχασα Ναι, δεν ξέρω. Ξεκινάει δυνατά με μια πολύ διασκεδαστική ιδέα, σε φάση "it packs a punch" αλλά μετά ξεφουσκώνει πολύ απότομα με το που ξεκινάει Ακόμα δεν το έχω τελειώσει και ειλικρινά δεν μου έρχεται καθόλου η όρεξη. Τα τελευταία τέσσερα κεφάλαια τουλάχιστον ήταν πολύ χρονοβόρα και το 10 κιόλας το διάβασα σαν αγγαρεία. Ο διάλογος μού φάνηκε πολύ "quirky" και η ιστορία δεν μου προκαλούσε κανένα ενδιαφέρον, δηλαδή δεν είδα κανένα substance δυστυχώς. Πάντως, πρέπει να του το αναγνωρίσω ότι έχει πολύ καλή ιδέα και μια δυνατή αρχή. Δεν ξέρω αν θα το τελειώσω ποτέ, δεν με τραβάει καθόλου. Φαντάζομαι θα το κάνω όντως κάποια στιγμή, απλά επειδή είναι κρίμα για 5 κεφάλαια μόνο.
  9. Εξαιρετικό βίντεο από έναν πάρα πολύ γνωστό καλλιτέχνη με μεγάλη πλατφόρμα, τον samdoesart. Αξίζει όλο μια προβολή, μιας και ουσιαστικά αναφέρει τους πραγματικούς προβληματισμούς που υπάρχουν με το ΑΙ και δεν αναλώνεται σε αμπελοφιλοσοφίες ούτε εικασίες. Παρόλαυτά, αν δεν μπορείτε να το δείτε ολόκληρο, αξίζει να δείτε περίπου ένα λεπτό, ξεκινώντας από το 9:20, όπου αναφέρει (ελάχιστα από τα πάρα πολλά) παραδείγματα/σχόλια ανθρώπων που χρησιμοποιούν το εργαλείο κακοβούλως και με αηδιαστικές, τοξικές αντιλήψεις, δηλαδή ακριβώς αυτό που έθιξε πάλι ο @DaDiRa. Τα σχόλια και οι εξελίξεις αυτές δεν είναι όνειρο θερινής φαντασίας, αλλά είναι ήδη μια τραγική πραγματικότητα που προωθείται από θρασυτατους ανθρώπους με μηδενικό σεβασμό στην δημιουργική διαδικασία και στο έργο άλλων ανθρώπων και φτάνουν στο σημείο να τους βρίζουν και να τους φτύνουν, σαν να είναι κατώτεροι, ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιούν την δική τους δουλειά. Μιλάμε, δηλαδή, για απίστευτη ειρωνεία. Είναι απίστευτα κουραστικό να ακούμε ανθρώπους να αποκαλούν τους καλλιτέχνες οπισθοδρομικούς, κλαψιάρηδες και κακούς στη δουλειά τους επειδή υπάρχουν τα ΑΙ πλέον που μπορούν να το κάνουν πιο γρήγορα και να βγάζουν πιο "όμορφες" εικόνες, ανεξάρτητα από το αν έχουν την οποιαδήποτε αξία ως έργα. Διαβάστε και μερικά σχόλια κάτω από το βίντεο, να πάρετε γεύση από τις εμπειρίες καλλιτεχνών...
  10. Τώρα που έφτασαν επιτέλους και τα άλλα που παρήγγειλα, ιδού το holidays loot μου! Τα δύο Call of the Night και το FMA novel από τα γενέθλια της Jemma και τα υπόλοιπα από cosmic realms Ήταν και επιτέλους στιγμή να αρχίσω να συλλέγω τους τόμους chainsaw man σε φυσική μορφή, καθώς και το dandadan (μιας και ξεκίνησε η έντυπη μορφή του στα αγγλικά πολύ πρόσφατα και θα είναι πιο εύκολο να τα συλλέγω όσο περνά ο καιρός).
  11. Θα βγω και εγώ λίγο off topic και θα προσθέσω ότι, μαζί με αυτό που είπε ο Leonidio για τους οικονομικούς παράγοντες που οδηγούν στην πειρατεία, ένα μεγάλο ζήτημα είναι πράγματι ο διαμοιρασμός της τέχνης σε πολλά διαφορετικά services που ζητούν συνδρομές, κάτι που σχεδόν καθιστά αδύνατη την κατανάλωση τέχνης τελείως νόμιμα, η οποία τέχνη είναι δυστυχώς είδος πολυτελείας.
  12. Καταρχάς, εκτιμώ απεριόριστα τις τακτοποιημένες και περιεκτικές απαντήσεις σας, αλήθεια. Με βοηθούν πολύ. Το μόνο κριτήριο που έχω στο μυαλό μου είναι ότι ένας καλλιτέχνης, ερασιτέχνης ή επαγγελματίας, πρώην ή νυν, είναι ένα άτομο που συμμετέχει σε μια δημιουργική διαδικασία. Ουσιαστικά αυτό είναι! Στην παρούσα συζήτηση, αναφέρομαι συγκεκριμένα σε άτομα που σχεδιάζουν και όχι στην γενικότερη έννοια του όρου. Γι'αυτό και είμαι ενάντια στη χρήση του ΑΙ με αυτόν τον τρόπο, ακριβώς επειδή ο χρήστης δεν συμμετέχει σε καμία δημιουργική διαδικασία, την αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου το ΑΙ Μου φαίνεται πολύ δύσκολο, σχεδόν αδύνατον (με βάση όλες τις συζητήσεις που έχω δει και συμμετάσχει), ένα άτομο που κάνει εικαστική τέχνη να βλέπει την εξέλιξη του ΑΙ και να σκέφτεται "είναι ακριβώς το ίδιο με την δική μου έμπνευση!". Γι'αυτό και υποψιάζομαι ότι υπάρχει μια εγγενής έλλειψη κατανόησης και αυτος ήταν ο λόγος που το ανέφερα in the first place. Με κάλυψε πλήρως ο @Darth Chris. Γενικά συμφωνώ 100% σε όλα όσα είπε. Εγώ ακόμα θεωρώ ότι υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά ανάμεσα στην εξέλιξη για την διευκόλυνση των ανθρώπων στην καθημερινή ζωή τους και στην κοινωνία και σε καθαρά δημιουργικές, πνευματικές ασχολίες. Όλες οι άλλες εξελίξεις το μόνο που έκαναν ήταν να δώσουν παραπάνω επιλογές στους καλλιτέχνες, όχι να αντικαταστήσουν όλη τη διαδικασία συνολικά. Νομίζω είναι κατανοητό το πόιντ μου. Το ποστ σου είναι πολύ όμορφο. Παρόλ'αυτά, επίτρεψέ μου να διευκρινίσω ότι το ζήτημα είναι στην επαγγελματική χρήση της τέχνης αυτής. Σαν τέχνη καθαυτή δεν νομίζω ότι είναι επικίνδυνη ή τρομακτική. Αν μη τι άλλο, εγώ βλέπω έναν θαυμασμό προς τις ικανότητες του ΑΙ και το πόσο δυνατή πηγή έμπνευσης και ιδεών, ακόμα και για βάση σχεδίου, είναι. Είναι καθαρά στο επαγγελματικό κομμάτι, στην χρήση που γίνεται πολύ συγκεκριμένα, που νιώθουν κίνδυνο! Αυτό είναι θεωρώ και όλο το νόημα της τέχνης για την τέχνη. Απλά είμαι και λίγο πεσσιμιστης γιατί γενικά η τέχνη δεν εκτιμάται, αντιθέτως συνήθως υποτιμάται.
  13. Να ξέρετε ότι εκτιμώ τις απόψεις σας και εσάς ως άτομα, αλλά αυτά που διαβάζω με κάνουν να απελπίζομαι, γιατί νιώθω ότι σχεδόν αγνοείτε τις ήδη άσχημες συνέπειες που έχει φέρει το ΑΙ και μιλάτε σαν να είναι ένα μακρινό μέλλον φαντασίας. Όλα τα παρακάτω είναι σχεδόν rant, ίσως επαναληφθώ σε ορισμένα σημεία, αλλά αυτές είναι οι σκέψεις μου, σχεδόν διάχυτες. ΗΔΗ γίνονται scams με ΑΙ art. ΗΔΗ πολλά άτομα κλέβουν την τέχνη άλλων και φτιάχνουν σχέδια με το artstyle που τους αρέσει χωρίς να κάνουν commissions. ΗΔΗ άτομα που μπαίνουν στον χώρο της τέχνης δεν βρίσκουν δουλειές entry level σε εταιρίες επειδή τους έχουν αντικαταστήσει με μοντέλα ΑΙ τα οποία έχουν κάνει streamline την δουλειά τους. ΗΔΗ βλέπω έμπρακτα πολλά άτομα που παλαιότερα προσλάμβαναν καλλιτέχνες για να τους κάνουν game assets ή sprites ή οτιδήποτε τώρα να χρησιμοποιούν το ΑΙ για να τους βγάλει ό,τι χρειάζονται. Και όλα αυτά αγνοώντας το όλο ζήτημα με την κλοπή δουλειάς των καλλιτεχνών από τα μοντέλα, στο οποίο φαίνεται να συμφωνούμε όλοι ότι είναι απαράδεκτο, ανήθικο και θα έπρεπε να είναι παράνομο (ευτυχώς δηλαδή). Δεν ξέρω γιατί τα συζητάτε σαν να είναι μια δυστοπική φαντασία, ενώ είναι μια πραγματικότητα που ξεφεύγει όσο προχωρά ο καιρός. Στα αλήθεια πιστεύετε ότι θα καταλαγιάσει αυτό? Όταν ο καθένας μπορεί να βγάλει μια τυπικά καλή δουλειά μπαμ μπαμ χωρίς να έχει να κάνει με καλλιτέχνη που θα πρέπει να τον πληρώσει κι από πάνω? Επίσης, έχετε ξεφύγει από τον πυρήνα του θέματος. Η έμπνευση από άλλους καλλιτέχνες είναι αναπόφευκτη. Το ΑΙ δεν εμπνέεται από κάτι που του αρέσει, ούτε έχει κάποια ψυχή για να έχει bias. Ένας τεράστιος αλγόριθμος είναι που κατανοεί με τρομερή δύναμη τα tags και συνθέτει εικόνες χρησιμοποιώντας στοιχεία από εκατομμύρια σχετικές εικόνες, σαν κολάζ τέχνης δηλαδή. Σαν τεχνολογία είναι απίστευτα εντυπωσιακό και εννοείται πως έχει το ελεύθερο ο οποιοσδήποτε να κάνει πλακίτσα ή να φτιάξει κουλ πράγματα με αυτήν. Εμένα με χαλάει αφάνταστα όταν φτάνουν στο σημείο να το πουλάνε, λες και το αξίζουν, λες και έχυσαν ιδρώτα για να φτιάξουν κάτι, ενώ, στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν είχαν καν κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό τους. Μια ιδέα πετάς και σου φτιάχνει διάφορα όμορφα αποτελέσματα. "Α μ'αρέσει αυτό το ένα, ας το κάνω έργο ΜΟΥ". Τόσο δύσκολο είναι να γίνει κατανοητή η διάκριση ανάμεσα στο πώς χρησιμοποιεί τα ερεθίσματα γύρω του ένας καλλιτέχνης και το πώς αντιγράφει εικόνες ένα ΑΙ (άσχετα από το ζήτημα περί copyright, ας παριστάνουμε ότι δεν υπάρχει)? Πώς είναι δυνατόν να είναι το ίδιο στο μυαλό σας? Είναι απίστευτο το πόσο μπαμ κάνει ότι ΔΕΝ είσαι καλλιτέχνης, στο λέω με όλον τον σεβασμό που έχω προς το πρόσωπό σου. Γενικότερα, βλέπω μια ξεκάθαρη διχοτόμηση στις απόψεις μας με βάση το αν έχετε υπάρξει ποτέ καλλιτέχνες ή όχι. Η συγγραφή ενός επιστημονικού άρθρου δεν έχει καμία σχέση με το να φτιάξεις ένα έργο, το ένα είναι μια επιστημονική διαδικασία βασισμένη σε μελέτες και γεγονότα, το άλλο είναι μια καλλιτεχνική έκφραση με τελείως διαφορετικά κίνητρα και δεδομένα. Και, for the record, ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ πως το άρθρο που έγραψες είναι ΔΙΚΟ ΣΟΥ. ΕΣΥ το έγραψες, εσύ το έκανες curate, εσύ χρησιμοποίησες τα εργαλεία και τις αναφορές που είχες στη διάθεσή σου. Όταν όμως χρησιμοποίησες το ΑΙ για να φτιάξεις το έργο σου, όπως είπες, το "Α noir-movie bar", τι prompt του είχες βάλει? Εσύ σκέφτηκες ακριβώς αυτό το composition? Τα χρώματα? Το mood? Αν έπρεπε να στοιχηματίσω, θα έλεγα ότι έγραψες ακριβώς τον τίτλο του έργου και διάλεξες το συγκεκριμένο από τα αποτελέσματα επειδή ήταν πιο κουλ. Ένιωσες οποιαδήποτε ικανοποίηση ή ότι έκανες εσύ τέχνη? Αν έπρεπε να μαντέψω, θα έλεγα όχι. Πιο πολύ για θαυμασμό προς τις δυνατότητες του ΑΙ θα έλεγα. Προσωπικά, όταν ζητάω από κάποιον άλλον να μου φτιάξει κάτι, εγώ το ονομάζω commission. Αλλά όχι, εδώ αν είναι ΑΙ, είσαι καλλιτέχνης (δεν αναφέρομαι σε σένα, γενικά το λέω). Εγώ το νιώθω ότι χρησιμοποιούμε τις λέξεις όπως μας βολεύει και μας συμφέρει. Στο μέλλον, όταν το ΑΙ θα έχει εξελιχθεί ακόμα περισσότερο, θα είναι μάλιστα σαν να κάνεις μια απλή συζήτηση με έναν καλλιτέχνη, με τη διαφορά ότι, αντί να είναι άνθρωπος που θα χρειαστεί εβδομάδες για να στο βγάλει, θα είναι ένα κομπιούτερ που θα στο βγάλει σε λεπτά. Και για να το ξεκαθαρίσω, ΟΛΟΙ οι άνθρωποι έχουν ιδέες και οράματα. ΟΛΟΙ. Αλλά δεν είναι όλοι καλλιτέχνες. Στη βιομηχανία της τέχνης, έχω ακούσει πάρα πολλές φορές τη συμβουλή σε άτομα που θέλουν να μπουν "ideas are useless", επειδή θέλουν να είναι ο "idea man", χωρίς κάποιο ουσιαστικό qualification, γιατί τους φαίνεται εύκολη δουλειά. Πώς είναι λοιπόν διαφορετικό από αυτό το να ζητάς από κάποιον άλλον να σου φτιάξει κάτι και μετά να αποκαλείσαι καλλιτέχνης και να το πουλάς κιόλας χωρίς να έχεις ιδρώσει ούτε ένα λεπτό? Ειλικρινά με ξεπερνάει το ότι κάποιοι πραγματικά το βλέπετε σαν κάτι νορμάλ και στάνταρ. Για τον Λιχτενστάιν δεν ξέρω, αλλά ο Γουόρχολ? Ναι, κλέφτης ήταν τεχνικά. Τουλάχιστον όμως ήταν άνθρωπος και αποφάσισε να κάνει ποπ αρτ με φωτογραφία άλλου, για τον οποιονδήποτε σκοπό. Δυστυχώς, δεν γνωρίζω πολλά για την τέχνη τους συνολικά ή την αξία τους στην ιστορία οπότε δεν είμαι κατάλληλος για να απαντήσω πλήρως. Κάποιος που χρησιμοποιεί έτοιμο υλικό πάντως και το ανασυνθέτει με κάποιον τρόπο, τέχνη παράγει. Το νομικό/ηθικό ζήτημα είναι πράγματι υπαρκτό και αποτελείται από πολλούς παράγοντες. Ίσως και να είναι παρωδία, σάτιρα, όπως αυτό που ανέβασε ο @AndreasD. Παρολ'αυτά είναι κυριολεκτικά άσχετο με το θέμα μας. Δεν ξέρω γιατί εκτροχιάστηκε έτσι και φτάσαμε στο σημείο να συγκρίνουμε τις ανθρώπινες διαθέσεις με τον άψυχο παράγοντα του ΑΙ. Δεν είναι προφανής η διαφορά? Ακόμα και στα παραποιημένα έργα καλλιτεχνών, υπάρχει ένα μήνυμα ή μια πρόθεση από άνθρωπο. Σταματήστε να συμπεριφέρεστε στην τεχνητή νοημοσύνη σαν να είναι κάτι που ανασαίνει. Δεν παίρνει έμπνευση, δεν έχει προτιμήσεις, τα είπα και πιο πάνω, δεν θα κουράσω με τα ίδια. Και επίσης σταματήστε να κάνετε λες και η τεχνολογία είναι κάτι ανεξάρτητο που λειτουργεί μόνο του. Τα ΑΙ άνθρωποι τα έφτιαξαν, άρα και άνθρωποι μπορούν να τα χειριστούν/περιορίσουν (ή τουλάχιστον μπορούσαν πριν γίνει τόσο μαζικό και ανεξέλεγκτο σε σημείο που μπορείς να το έχεις στον υπολογιστή σου). Δεν σταματάει να αναπτύσσεται δυστυχώς λες, σαν να είναι κάτι που δεν έχουμε τη δύναμη ως ανθρωπότητα να μεταβάλλουμε. Είναι άλλο το να έχεις παραιτηθεί και άλλο το να πιστεύεις ότι στην κυριολεξία δεν υπάρχει στοπ. Η ηθική για κάποιον λόγο υπάρχει. Οι νόμοι για κάποιον λόγο υπάρχουν επίσης. Καταλαβαίνω αυτό που λες, αλλά εγώ το ακούω απλά σαν μια γενικότερη παραίτηση, άρα και ας πάμε με τα νερά τους και να χάσουν οι μισοί καλλιτέχνες τη δουλειά τους και να "εξελιχθούν", να γίνουν "prompt artists" μπας και φτουρήσουν, λες και δεν μπορεί να το κάνει ο οποιοσδήποτε αυτό. Γενικά με εκπλήσσει η φαινομενική έλλειψη εμπάθειας και η πλήρης αδιαφορία για την κατάσταση των ανθρώπων που εργάζονται στην τέχνη. Συγγνώμη, όμως αυτή είναι η αλήθεια. Κατά βάθος, απλά ο μέσος άνθρωπος δεν νοιάζεται, αρκεί όσο μπορεί ο ίδιος να βολευτεί, λυγίζοντας και λίγο τις λέξεις του και την ηθική του όπως τον συμφέρει. Να το δω και να μην το πιστέψω Εγώ το αντίθετο βλέπω από τα ΑΙ-bros. Πράγματα του στυλ "η τέχνη είναι overpriced και overrated", "δεν χρειάστηκα να ΠΛΗΡΩΣΩ άνθρωπο κιόλας και το έκανα μόνος μου" (με υποτιμητικό τόνο), "το ΑΙ είναι εδώ για να αντικαταστήσει τους καλλιτέχνες". Μια χαρά υποστηρικτές του αφανισμού των καλλιτεχνών είναι, γιατί δεν υπάρχει καμία εκτίμηση για το έργο τους, τόσο απλά. Και από την άλλην, οι εταιρίες αλήθεια νομίζετε ότι νοιάζονται για τους ανθρώπους? Εννοείται ότι θα εκμεταλλευτούν το ΑΙ όσο περισσότερο γίνεται για να κρατήσουν όσα περισσότερα χρήματα μπορούν. Και θα είναι το premium προϊόν η ανθρώπινη τέχνη, το "καλό". Η τέχνη που δεν εκτιμούταν καλά καλά πριν καν εμφανιστεί το ΑΙ, πόσω μάλλον τώρα που μπορεί ο καθένας να φτιάξει ότι θέλει σκεπτόμενος "καλά, τώρα εγώ δηλαδή θα είχα πληρώσει κιόλας κάποιον για να μου το κάνει". Καλά. Για να το δούμε και έμπρακτα. Τα ξαναείπαμε. Άλλο ένα εργαλείο που σε βοηθάει να δημιουργήσεις και άλλο ένα "εργαλείο" που σου κάνει τη δουλειά μόνο του (και το τονίζω ΞΑΝΑ, με τον τρόπο που χρησιμοποιείται). Το 3D printing έχει διαφορετικές χρήσεις, δικό του κοινό και, στην τελική, πες ότι ο γλύπτης προσαρμόζεται και το γυρνάει σε ψηφιακή γλυπτική. Κάτι κάνει όπως και να έχει. Το ΑΙ αντικαθιστά τον καλλιτέχνη πλήρως. Και το να γράφει κειμενάκια δεν είναι τέχνη. Τελεία και παύλα. Αν πιστεύετε αλλιώς, επιτρέψτε μου να υποθέσω ότι δεν είστε καλλιτέχνες ούτε σας ενδιέφερε. Και στην τελική, ναι, με ενοχλεί να θεωρούμαστε οι καλλιτέχνες σύσσωμοι οπισθοδρομικοί μπροστά σε μια τεχνολογία που χρησιμοποιείται πολύ συχνά λανθασμένα, ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ και ΚΑΚΟΒΟΥΛΩΣ. Δεν μπορώ να το τονίσω επαρκώς το κομμάτι ότι ΗΔΗ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ. Με ενοχλεί να βλέπω άτομα που δεν έχει ιδρώσει το αυτί τους να βγάζουν την "δική τους" τέχνη και να την παρουσιάζουν με στόμφο, να την πουλάνε, να λένε "είμαι AI artist" λες και έχει κάποια αξία ο τίτλος. Και όχι, δεν έχει να κάνει με τον υποτιθέμενο ελιτισμό που αναφέρουν διάφοροι λάτρεις του ΑΙ, έχει να κάνει με το γεγονός ότι είμαστε αντιμέτωποι με μια πληθώρα ανθρώπων που είναι πολύ τεμπέληδες ή απλά δεν τους ενδιέφερε ποτέ αρκετά να παράξουν τέχνη που ξαφνικά θέλουν να έχουν το στάτους χρησιμοποιώντας δουλειά άλλων που δεν ήταν τεμπέληδες και τους ενδιέφερε να παράξουν τέχνη και δούλεψαν σκληρά. Ε συγγνώμη, αλλά αυτό μου στρίβει όλα τα άντερα, με κάνει να τρελαίνομαι, πώς το λένε. Τέτοιο θράσος. Αυτά είχα να πω, το θέμα μού έχει ρουφήξει όλη την ψυχική ενέργεια οπότε δεν νομίζω ότι θα ξαναπαντήσω. Γι'αυτό και επεκτάθηκα όσο περισσότερο γινόταν, αφήστε που δεν νομίζω ότι υπάρχει κάτι άλλο να ειπωθεί χωρίς να πλατειάσουμε ή να επαναληφθούμε. Απλά, ειλικρινά, ελπίζω να έχετε απόλυτο δίκιο και τελικά να μην τρέχει τίποτα απολύτως και τελικά το ΑΙ να έχει συγκεκριμένες χρήσεις για όλους. Μακάρι. Τα σημάδια όμως δεν δείχνουν αυτό. Και αναρωτιέμαι τι θα λέγατε σε ένα πιθανό μέλλον που τα αγαπημένα σας media έχουν αντικατασταθεί με ουσιαστικά άψυχη ΑΙ τέχνη και οι καλλιτέχνες δεν βρίσκουν δουλειές.
  14. Επειδή τώρα τελευταία το θέμα έχει πάρει φωτιά, θα γράψω και εγώ την αποψάρα μου, εφόσον ασχολούμαι με το θέμα και είμαι και aspiring artist. Καταρχάς, συμφωνώ με το κομμάτι περί δικαιωμάτων, αλλά θα μιλήσω για άλλα πόιντς με τα οποία διαφωνώ και έχουν να κάνουν κυρίως με την χρήση που γίνεται με το εργαλείο και το πόσο επικίνδυνο είναι πραγματικά. Το θέμα με το AI είναι όταν σταματάει να είναι ένα εργαλείο για καλλιτέχνες, για ιδέες, για concept art, έστω και για πειραματισμό ή για πλάκα, και ξεκινάει να χρησιμοποιείται επαγγελματικά εις βάρος των επαγγελματιών καλλιτεχνών, τουλάχιστον στην παρούσα φάση που δεν υπάρχουν κανόνες ουσιαστικά. Είναι όλα τόσο άναρχα. Ένας από τους δημιουργούς του midjourney είπε πρόσφατα ότι, πράγματι, στο γενικό μοντέλο τους έχουν ταίσει εκατομμύρια εικόνων από το ίντερνετ, κάτι που συμπεριλαμβάνει και φωτογραφίες και τέχνη ανθρώπων που σε καμία περίπτωση δεν συμφώνησαν, επειδή "δεν μπορείς να ζητήσεις τα δικαιώματα από καθένα τους". Τεράστιο φάουλ. Η ζημιά όμως έχει ήδη γίνει. Το stable diffusion είναι σε σημείο που μπορείς να το κατεβάσεις στον υπολογιστή σου και να χρησιμοποιήσεις την δική σου GPU για να τρέξεις και να κάνεις train τα δικά σου μοντέλα, κάτι που έχει οδηγήσει ΗΔΗ σε πολλά scams. Πρόσφατα, υπήρχε άτομο που πήρε όλο το artwork του samdoesart (γνωστός καλλιτέχνης στο community) και το τάισε στο μοντέλο, μπορώντας πλέον να φτιάξει δικά του έργα με ακριβώς το στυλ του sam. Σε περιπτώσεις άλλων καλλιτεχνών, scammers πουλάνε "commissions" χρησιμοποιώντας το ΑΙ και βγάζουν χρήματα από τον κόπο ετών που έχουν κάνει. Και δυστυχώς στα μάτια κάποιου ανεκπαίδευτου, το ΑΙ μπορεί να μην κάνει μπαμ, ειδικά αν κάποιος έβαλε και μερικές διορθωτικές πινελιές από πάνω. Είναι απαράδεκτο να χρησιμοποιείται το ΑΙ με δουλειά άλλων για να βγάζει κάποιος γρήγορο χρήμα χωρίς ιδιαίτερο κόπο ή ψυχή. Είναι εξοργιστικό να βλέπω άτομα να συγκρίνουν την έμπνευση ενός καλλιτέχνη από άλλους καλλιτέχνες ή φωτογράφους ή την πραγματική ζωή με το αμάλγαμα από τα εκατομμύρια prompts και tags που έχει το ΑΙ. Και όλα αυτά επειδή θέλουν να είναι δήθεν καλλιτέχνες, χωρίς να έχουν την διάθεση να δουλέψουν σκληρά και προτιμούν την βρώμικη δουλειά άλλων και το πολύ δυνατό εργαλείο. Το ΑΙ είναι εργαλείο και τίποτα παραπάνω. Και ναι, θεωρώ και εγώ ότι το AI art είναι τέχνη, αλλά ΟΧΙ αυτόν που έγραψε το prompt και πάτησε το κουμπί καλλιτέχνη. Συγγνώμη κιόλας, αλλά στο ΑΙ εργαλείο δεν απαιτείται ταλέντο για να παράξεις ένα πολύ ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Καταλαβαίνω γιατί υπάρχει το argument για την ψηφιακή τέχνη, το έχω ακούσει πολλές φορές, αλλά έχει κουράσει, χωρίς παρεξήγηση ελπίζω. Στο αντίστοιχο software για ηλεκτρονική μουσική ή για σχέδιο, απαιτείται ακόμη ένα skill, γνώσεις για την τέχνη σου για να μπορέσεις να βγάλεις τη δουλειά. Αν σου βάλω να χρησιμοποιήσεις clip studio paint ή fl studio, να σε δω να παράγεις κάτι έστω και αδιάφορο χωρίς να έχεις την παραμικρή ιδέα για την γενικότερη τέχνη που σε ενδιαφέρει. Είναι εργαλεία, όχι ο ίδιος ο δημιουργός που θα σου βγάλει τη δουλειά, σε αντίθεση με το ΑΙ (με τον τρόπο που χρησιμοποιείται). Και όχι, το να ξέρεις τι ακριβώς να γράψεις και τι tags θα έχει δεν σε κάνει καλλιτέχνη. Ακόμα και έτσι, πρώτα βγάζουν 100 αποτελέσματα και διαλέγουν τα καλύτερα, τα ξανακάνουν remix και πάει λέγοντας. Καλώς ή κακώς, το να χρησιμοποιείς ΑΙ για να βγάλεις ένα έτοιμο κομμάτι και να το παρουσιάσεις ως τέχνη αφαιρεί ΟΛΗ τη δημιουργική διαδικασία από σένα, άρα από πού και ως πού είσαι καλλιτέχνης? Απορρίπτω πλήρως αυτήν την ιδεολογία και δεν επιδέχεται συζήτησης για μένα. Και μην μιλήσουμε για τις μεγάλες εταιρίες που σίγουρα έχουν ήδη αρπάξει την ευκαιρία να κάνουν train δικά τους μοντέλα για να κάνουν πιο γρήγορη την διαδικασία παραγωγής και να έχουν καλλιτέχνες μόνο για να κάνουν τις διορθωτικές πινελιές. Είναι μια πικρή αλήθεια ότι ο χρόνος που θέλει το ΑΙ για να σου βγάλει αποτέλεσμα δεν συγκρίνεται ούτε για πλάκα με τον χρόνο που θα χρειαστεί ένας άνθρωπος για να το βγάλει. Και προς το παρόν ναι, το ΑΙ δεν είναι τέλειο, παρολ'αυτά συνεχίζει και εκπαιδεύεται συνεχώς. Δεν είμαι καθόλου αισιόδοξος για το μέλλον, όταν οι εταιρίες θα βγάζουν από τη μέση μεγάλη μερίδα των καλλιτεχνών που δουλεύουν σε αυτές και όταν ο κάθε ιδιώτης μπορεί στην τελική να εκπαιδεύσει το μοντέλο με την τέχνη όποιου θέλει, αντί να κάνει commission. Είναι ήδη πολύ σκληρός ο κόσμος της τέχνης από βιοποριστική άποψη και θα χειροτερέψει αν δεν μπουν regulations και κώδικας ηθικής ΑΜΕΣΑ. Όταν έχουμε και τα "progressive" tech-bros να μας λένε "προσαρμοστείτε και ξεκινήστε να χρησιμοποιείτε και εσείς ΑΙ για την τέχνη σας", ε μου στρίβουν και τα άντερα. Δεν μιλάμε για εξέλιξη τεχνολογίας για δουλειές ρουτίνας, όπου η εξέλιξη είναι απαραίτητη. Μιλάμε για τέχνη, μια τελείως δημιουργική διαδικασία. ΔΕΝ θα μου πεις πώς θα κάνω την τέχνη μου και πώς θα επιβιώσω από αυτό. Τέτοιες νοοτροπίες είναι απολύτως δυστοπικές. Δεν είναι περίπτωση του τυπά που πούλαγε πάγο και έχασε τη δουλειά του από τα ψυγεία, άρα και του λες να γίνει ψυκτικός για να επιβιώσει στον χώρο, έλεος τώρα. tldr: τα ΑΙ εργαλεία δεν είναι επικίνδυνα καθ'αυτά, ο κόσμος είναι επικίνδυνος γιατί πάντα βλέπει την πάρτη του και τα χρησιμοποιεί λανθασμένα. Μέχρι να μπουν κανόνες και να χτιστούν εργαλεία χωρίς να έχουν τέχνη ανθρώπων που δεν συμφώνησαν, ΝΑΙ και ξανά ΝΑΙ, AI art IS theft, είτε είσαι ο δημιουργός μοντέλου είτε χρήστης, και αυτό το λέω σαν άτομο που έχει χρησιμοποιήσει παλαιότερα ΑΙ για να σπάσω πλάκα ή για να κάνω visualize concepts που είχα στο μυαλό μου/ήθελα έμπνευση. Δεν ξέρω αν θα μπορέσω να μπλεχτώ σε διάλογο, αλλά αυτές είναι οι σκέψεις μου, η άποψή μου και ελπίζω να είναι τροφή για σκέψη, ανεξάρτητα από την θέση που είστε.
  15. Εγώ το λάτρεψα, αλλά δεν λέω αν το διάβασα
×
×
  • Create New...