Jump to content

CitizenX

Member
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

224 Excellent

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Enable
  1. Θα συμφωνήσω με τον Γιώργο για τη δυσκολία στη συμπλήρωση της σειράς. Διάβασα την εποχή που κυκλοφόρησαν τα τρία πρώτα τεύχη, έχω στην κατοχή μου τα δύο πρώτα αλλά ποτέ δεν πέτυχα κανένα τεύχος πουθενά, μετά τη διακοπή της, έστω για να επιλέξω να μην το αγοράσω. Τα #4 και #5 δεν τα έχω πιάσει ποτέ στα χέρια μου. Και μιλάμε για μια έκδοση της δεκαετίας του 1990. Όχι για κάτι που πραγματικά χάνεται στα βάθη του χρόνου. Χωρίς να είναι κάτι ιδιαίτερο ως περιεχόμενο, αξίζει να την αποκτήσει κανείς για το απόλυτα φετιχιστικό format και την παλιομοδίτικη αισθητική.
  2. Μπήκα για να ετοιμάσω μια ανακοίνωση για το event αλλά κάποιος καλός άνθρωπος με πρόλαβε. Ας ανεβάσω τουλάχιστον το δελτίο τύπου. Είπαμε να δοκιμάσουμε κάτι καινούριο. Ελπίζουμε να σας αρέσει. COMIC N’ PLAY 2020 - The Digital Version «ΟΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ» 19η Έκθεση Κόμικς & Επιτραπέζιων Παιχνιδιών Οnline από τις 4 Δεκεμβρίου Μια εμπειρία για μικρούς και μεγάλους! ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Η Ένατη Διάσταση, σε συνεργασία με τον Ελληνικό Σύλλογο Φίλων Ιστορίας & Παιχνιδιών Στρατηγικής (Ε.Σ.Φ.Ι.Π.Σ) και την ActionAid συνδιοργανώνουν την 19η online Έκθεση Κόμικς και Επιτραπέζιων Παιχνιδιών του Comic Ν’ Play, που θα ξεκινήσει την Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2020. Από το 2001, η έκθεση αυτή αποτελεί ένα σταθερό ετήσιο ραντεβού δημιουργίας και ελεύθερης έκφρασης, με δημιουργούς απ’ όλη την Ελλάδα και όλων των ηλικιών, έμπειρους και πρωτοεμφανιζόμενους, καθιστώντας την έτσι τη μακροβιότερη έκθεση κόμικς και επιτραπέζιων παιχνιδιών στη χώρα μας. Δεκαεννέα χρόνια μετά, το Comic N’ Play συνεχίζει να δίνει το παρών στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης και να μεγαλώνει σε μέγεθος και εμπειρία. Οι πρωτοφανείς υγειονομικές συγκυρίες της εποχής μας, έχουν δημιουργήσει νέες προκλήσεις στις οποίες ήταν επόμενο πως έπρεπε να προσαρμοστούμε και να ανταποκριθούμε. Έτσι, αποφασίσαμε την εξ’ ολοκλήρου διαδικτυακή διεξαγωγή της διοργάνωσης μας για το 2020, δημιουργώντας μια πλατφόρμα εικονικής περιήγησης. Γνωρίζουμε ότι ο πλούσιος πολυμορφικός χαρακτήρας του Comic N’ Play είναι αδύνατον να συμπεριληφθεί μέσα σε μια ψηφιακή εφαρμογή και η εμπειρία της συμμετοχής και αλληλεπίδρασης μεταξύ δημιουργών, επισκεπτών και επαγγελματιών του χώρου είναι αδύνατον να αντικατασταθούν από ένα περιβάλλον διαδραστικής εικονικής περιήγησης. Ωστόσο, σκοπός του Comic N’ Play ήταν και εξακολουθεί να είναι η επαφή του αναγνωστικού κοινού των κόμικς με πρωτότυπα έργα, αλλά και να θέτει τους δημιουργούς αντιμέτωπους με προβληματισμούς της εποχής μας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η έκθεση κόμικς που θα πλαισιώσει το Comic N’ Play 2020 -και την οποία επιμελείται ο δημιουργός Σταύρος Κιουτσιούκης - έχει ως κεντρικό τίτλο ΟΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ο οποίος θα δώσει, όπως και κάθε χρόνο, το θεματικό στίγμα της διοργάνωσης, που για φέτος είναι αυτό της κοινωνικής ενσωμάτωσης. Τα έργα των 25 δημιουργών κόμικς που συμμετέχουν, θα συμπεριλαμβάνονται στον ομώνυμο κατάλογο της έκθεσης, ο οποίος αποτελεί και την επίσημη έκδοση του φεστιβάλ. Παράλληλα, οι επισκέπτες του ιστοτόπου μας θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν και τα έργα της φιλοξενούμενης έκθεσης ΤΩΡΑ ΜΕΝΩ ΠΙΑ ΕΔΩ, σε μια προσπάθεια μας για μια εναλλακτική αφήγηση για τις διαπολιτισμικές κοινωνίες που προκύπτουν από την μετανάστευση. Τιμώμενη καλλιτέχνης της φετινής εκδήλωσης είναι η Θεσσαλονικιά δημιουργός κόμικς και εικονογράφος Δήμητρα Καζή. Η έκθεση υλοποιείται με την υποστήριξη της ActionAid στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος CIAK MigrACTION! για την ανάδειξη της συμβολής της μετανάστευσης στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, ενώ υποστηρίζεται επικοινωνιακά από τον ραδιοφωνικό σταθμό FM 1055 Rock της Θεσσαλονίκης. Όπως και κάθε χρόνο, η πρόσβαση για το κοινό θα είναι ελεύθερη σε όλες τις διαδικτυακές εφαρμογές της έκθεσης και τα έργα που θα φιλοξενηθούν θα συγκεντρωθούν στον ομώνυμο κατάλογο έκθεσης. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε: την επίσημη ιστοσελίδα μας: https://www.comic-n-play.gr την επίσημη σελίδα μας στο f/b: https://www.facebook.com/comicnplay.gr
  3. Να συμπληρώσω εδώ, για όποιον ενδιαφέρεται για τα ερωτικά κόμικς το Leone Frollo, πως στις αρχές της δεκαετίας του 1990, κυκλοφόρησε το Γλυκιά Μόνα στα ελληνικά, από τις εκδόσεις Παρα Πέντε. Επίσης, το Biancaneve, που αναφέρει ο Γιώργος, θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα ερωτικά fumetti, στην Ιταλία.
  4. Επειδή έζησα λίγο τη φάση από μέσα... Το βασικό πρόβλημα που αντιμετώπισε το περιοδικό ήταν η διανομή. Λόγω διαφόρων συγκυριών το MOV. δεν έφτανε εκεί όπου έπρεπε να φτάσει. Δεν ξέρω τι είχε παίξει με το πρακορείο διανομής αλλά θύμαμαι την Εύη Τζούδα να μου λέει "είναι δυνατόν το περιοδικό να μην υπάρχει στα περίπτερα στα Εξάρχεια;" Από εκεί και πέρα, η αποτυχία επιβίωσης ενός περιοδικού είναι πάντα πολυπαραγοντικό θέμα. Σαν περιεχόμενο, προσωπικά μου άρεσε. καταλαβαίνω όμως γιατί δεν άρεσε σε άλλους. Το σίγουρο είναι πως δεν απευθύνονταν σε "κομιξάδες", αν και τα κόμικς αποτελούσαν το 50-60 % της ύλης του. Απευθύνονταν ουσιαστικά στο κοινό του Φεστιβάλ της Βαβέλ που δεν ήταν "κομιξάδες" αλλά διάβαζαν και κόμικς. Γνώρισα άτομα που δεν ήταν στη φάση με τα κόμικς αλλά το MOV. το αγόραζαν. Δυστυχώς, δεν ήταν αρκετοί και οι καιροί είχαν αλλάξει...
  5. Έχω και το Treasury Edition και τα πρωτότυπα τεύχη της αμερικανικής έκδοσης. Τα απόλαυσα καθώς η συγκεκριμένη δημιουργική περίοδος τους Kirby, παρά τα όσα λέγονται ή γράφονται κατά καιρούς, αποτελεί για μένα ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον δείγμα ψυχεδελικής αφήγησης που παντρεύεται με τους εκδοτικούς κανόνες και χαρακτήρες της mainstream αγοράς. Ειδικά η μεταφορά της ταινίας στο format του Treasury Edition αποτελεί χάρμα οφθαλμών και, το σημαντικότερο, δίνει στον Kirby τη δυνατότητα να παρουσιάσει τη δική του εκδοχή στο αινιγματικό φινάλε της ταινίας. Θυμάμαι, ότι διάβασα και είδα την ίδια περίοδο και την ταινία, και το βιβλίο του Clark και την κόμικ εκδοχή του Kirby και το καθένα από αυτά αποτέλεσε μια διαφορετική και ολοκληρωμένη εμπειρία, χωρίς κανένα να υστερεί σε κάτι. Το μόνο που άλαζε ήταν το αφηγηματικό μέσο και το έτσι και αλλιώς ανοιχτό σε ερμηνίες, αινιγματικό φινάλε. Η κόμικς σειρά επιχείρησε να πάει τα πράγματα ένα βήμα παραπέρα, με τους όποιους περιορισμούς υπήρχαν λόγω Marvel. Κατ'εμέ το κατάφερε σε μεγάλο βαθμό. Σίγουρα δεν είναι για όλους αλλά αποτυπώνει σε μεγάλο βαθμό την οργιαστική φαντασία και τις καλλιτεχνικές εμμονές του Kirby. Όπως και το Eternals, όπως και το Black Panther της ίδιας περιόδου, όπως και το Machine Man, λίγο αργότερα. Δύσκολα αναγνώσματα (ιδιαίτερα για τους σύγχρονους αναγνώστες) αλλά απόλυτα συνδεδεμένα με την ευρύτερη προσέγγιση του φανταστικού εκείνης της περιόδου, ιδιαίτερα στο κομμάτι εκείνο που ενθάρυνε τον καλλιτεχνικό πειραματισμό. Όλα τους οφείλουν να κριθούν μέσα στο πλαίσιο του συνολικού έργου του Kirby και του πνεύματος της εποχής. Και σίγουρα όλα τους αξίζει να διαβαστούν!
  6. Θα συμφωνήσω και εγώ με τον Γιώργο. Η έκδοση ήταν καλή, το υλικό αξιοπρεπές αλλά δυστυχώς το κοινό είχε αλλάξει και η περίοδος αυτή για τα ελληνικά περιοδικά κομικς ήταν μεταβατική. Τόσο η Βαβέλ, όσο και το ΠαραΠέντε υπήρξαν σημαντικά πολιτισμικά προϊόντα της εποχής τους. Η Βαβέλ εξελίχθηκε μέσα στον χρόνο αλλά δυστυχώς το ΠαραΠέντε, ακόμη και σε αυτή του την έκδοση, θύμιζε περιοδικό "άλλης εποχής". Προσωπικά δεν με χαλούσε καθόλου αυτό αλλά, προφανώς, οι αναγνώστες σαν εμένα δεν επαρκούσαν για την επιβίωση της έκδοσης. Αξίζει να αναζητήσετε τα τεύχη αυτής της περιόδου (όπως και τα παλιότερα φυσικά) αλλά δύσκολα κάποιος που δεν πιάσει από την αρχή το πνεύμα του συγκεκριμένου περιοδικού και που δεν γνωρίζει την ιστορία του θα συγκινηθεί από αυτό.
  7. Τελικά ο συγκεκριμένος τίτλος ατύχησε στην χώρα μας. Στην πρώτη του εμφάνιση στα ελληνικά ήταν πολύ μπροστά για την εποχή του ενώ τώρα φαντάζει παρωχυμένος. Δεν υπάρχει δικαιοσύνη σ'αυτόν τον κόσμο! Η αλήθεια είναι πάντως, πως όσο και αν μου αρέσει ο Jakovitti, θεωρώ πως είναι δύσκολο να εκτιμήσει κανείς το έργο του χωρίς να κατανοήσει το ιστορικό και πολιτισμικό πλαίσιο υπό το οποίο γράφτηκαν οι ιστορίες του. Έχω μια ιταλική συλλογή, του 2007, που συγκεντρώνει τις ιστορίες επιστημονικής φαντασίας που έχει κάνει και οι ιταλοί εκδότες έχουν αφιερώσει έναν σεβαστό αριθμό σελίδων για να σκιαγραφήσουν το πλαίσιο δημιουργίας ταυτών ων ιστοριών.
  8. Στο Comics της Καθημερινής σημοσιεύθηκαν σίγουρα δύο (ίσως και μία ακόμη) ιστορία. Δεν θυμάμαι όμως ούτε τίτλους, ούτε σε ποια τεύχη ήταν. Και δεν παίζει να ψάξω άμεσα.Για την εποχή του πάντως ήταν αξιοπρεπές και μου άρεσε αυτή η 50s science fiction αισθητική. Γενικά πάντως σαν σειρά νομίζω πως συνειδητά δεν προσπάθησε να καινοτομήσει. Η αισθητική του ήταν ρετρό ακόμη και για την εποχή που κυκλοφόρησε. Δεν έχω δει την σκληρόδετη έκδοση, αλλά αυτή με το μαλακό εξώφυλλο ήταν πολύ μπροστά για την εποχή της. Και, αν θυμάμαι καλά, οι ιστορίες που δημοσιεύθηκαν στο Comics της Καθημερινής ήταν ένα κλικ καλύτερες από αυτή του αρχικού άλμπουμ..
  9. Πολύ όμορφο κόμικ που παίζει άψογα με τη θεματική του body horror και ταυτόχρονα μπαίνει σε μεταουμανιστικά μονοπάτια. Το αγόρασα κυρίως λόγω σχεδίου (τον Kowalski τον γνώρισα μέσα από το Sex της Image και με είχε εντυπωσιάσει) αλλά με κέρδισε συνολικά. Είναι από τα κόμικς που αξίζει να αναλύσει κάποιος πιο προσεκτικά. Αξίζει να το διαβάσετε και σίγουρα αξίζει να τσεκάρετε και το Sex το οποίο θεωρώ ένα από τα πιο ενδιαφέροντα και under the radar κόμικς που παρουσίασε τα τελευταία χρόνια η Image.
  10. Και εγώ δεν τα θεωρώ πολύ εύκολα τα τεύχη. Σκόρπια τεύχη βρίσκονται σίγουρα. Το να κλείσουν και τα 60 τεύχη της σειράς, απαιτεί πολύ ψάξιμο. Πάντως σίγουρα διαβάζεται πολύ ευχάριστα και το γεγονός ότι τα τεύχη περιέχουν αυτοτελείς ιστορίες, καθιστά την σειρά προσβάσιμη στον αναγνώστη που δεν καίγεται να την ολοκληρώσει.
  11. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό βιβλίο στο οποίο έχω επιστρέψει πολλές φορές είτε για τσεκάρισμα πληροφοριών είτε απλώς για διασκέδαση. Θεωρώ ότι καλύπτει πραγματικά την ιστορία των ελληνικών κόμικς μέχρι την περίοδο της έκδοσης του και το σημαντικότερο, με τεκμηριωμένο, ερευνητικά, τρόπο. Επιβάλλεται να το διαβάσει όποιος ασχολείται με τα ελληνικά κόμικς είτε ως αναγνώστης, είτε ως δημιουργός. Για την ακρίβεια, μου κάνει εντύπωση που πολλοί αναγνώστες και δημιουργοί αγνοούν την ύπαρξη του. Δεν κυκλοφορούν πολλά βιβλία για τα ελληνικά κόμικς εκεί έξω...
  12. Να σημειώσω πως όταν ξεκίνησε η συγκεκριμένη εκδοτική προσπάθεια υπήρχαν διαφημίσεις του πρώτου τεύχους στις στάσεις των λεωφορείων στην Αττική, κάτι που προσωπικά δεν είχα ξαναδεί. Επίσης, κάποια πληροφόρηση που είχα αρκετά χρόνια μετά από κάποιον (δεν θυμάμαι ούτε ποιος ήταν ούτε πότε και τη μεταφέρω με επιφύλαξη) αναφέρει πως η παύση τις δραστηριότητας της εταιρίας στα κόμικς δεν σχετίζονταν με τις πωλήσεις των περιοδικών αλλά με εξωτερικής φύσης οικονομικά προβλήματα. Anywyay, κρίμα γιατί οι εκδόσεις τους διέθεταν ποιότητα και χρονική συνέπεια σε μια δύσκολη και παράξενη εποχή για τα κόμικς στην Ελλάδα.
  13. Όταν το διάβασα πρώτη φορά, όταν πρωτοκυκλοφόρησε στα ελληνικά, ενθουσιάστηκα. Όταν αγόρασα τον έβδομο και τελευταίο τόμο της ελληνικής έκδοσης τα διάβασα ξανά όλα μαζί, μιας και είχαν περάσει πολλά χρόνια από την πρώτη εκείνη ανάγνωση. Αντέχει στον χρόνο αν και προς το τέλος με απογοήτευσε. Είναι καλό αλλά όχι τόσο καλό όσο άλλα κόμικς αντίστοιχης θεματολογίας (πχ Stray Bullets). Καινοτόμησε αισθητικά στην εποχή του. Αλλά παρέμεινε προϊόν της εποχής του. Αξίζει να το διαβάσετε; ΝΑΙ! Θα σας αρέσει; Εξαρτάται από την ηλικία σας και από το τι έχετε δει ή διαβάσει μέχρι τότε...
  14. Μια μικρή διόρθωση: Το Yellow Boy #1 κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2005. Και ναι, υπάρχουν βραβεία Yellow Boy και απονέμονται τα τελευταία τρία-τέσσερα χρόνια στο Comic N' Play . Και ιδού η απόδειξη:
×
×
  • Create New...