Jump to content

Treoris

Member
  • Posts

    236
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Treoris last won the day on November 8 2022

Treoris had the most liked content!

Reputation

1,798 Excellent

1 Follower

Recent Profile Visitors

502 profile views
  1. Ξέρω τι εννοείς, όλο κάποιο άλλο παίρνει τη θέση του στο καλάθι.... μου συμβαίνει συνέχεια.
  2. Χμ, αυτό μπορεί να πάει και στραβά... αλλά από ότι είδα online φαίνεται οκ. Ποντάρω στο σενάριο κυρίως! Thanks!
  3. Τα προσέχω κι εγώ πολύ, αλλά με τρόμαξαν μερικοί στο goodreads. Οκ, thanks, θα το τσιμπήσω!
  4. Έπεσε το μάτι μου πάνω στο Rising Stars του Straczynski. Με την πρώτη ματιά φαίνεται πολύ ενδιαφέρον, το έχει τσεκάρει κανένας; Επίσης, παρόλο που δεν το λες και φθηνό, διαβάζω παράπονα για το binding (είναι paperback 1280 σελίδων) - σε μερικούς έχει διαλυθεί κι έχω και εγώ κακές εμπειρίες από αντίστοιχα κακές δουλειές. Οι πονηρούληδες το έχουν τυλιγμένο....
  5. Η ιστορία είναι απλή. Ακολουθούμε τη ζωή της ανώνυμης πρωταγωνίστριας κατά τη διάρκεια της διαμονής της σε ένα κτίριο, με διάφορες μελλοντικές και παρελθοντικές αναφορές / στιγμιότυπα. Παράλληλα ρίχνουμε κλεφτές ματιές και στους υπόλοιπους ενοίκους του κτιρίου, το ζευγάρι του δεύτερου, την ιδιοκτήτρια του ισογείου και...εεε... μιας μέλισσας. Το έργο μας παρουσιάζεται σε ένα επικών διαστάσεων κουτί (42 εκ X 30 και πάχους 6). Μέσα υπάρχουν διάφορες ιστορίες οι οποίες μπορούν θεωρητικά να διαβαστούν με όποια σειρά θέλουμε, οδηγώντας σε σχετικά διαφορετική εμπειρία ανάγνωσης κάθε φορά - ας πούμε τύπου Κουτσό του Cortazar. (εγώ τα διάβασα με τη σειρά που τα βρήκα στο κουτί, από το μικρότερο στο μεγαλύτερο). Οι ίδιες οι ιστορίες έρχονται σε διάφορες μορφές, από μικρά στριπάκια μέχρι hardcover βιβλία, εφημερίδες, ακόμα και screens από σκληρό χαρτόνι (τύπου επιτραπέζιο). O Ware χρειάστηκε σχεδόν μια δεκαετία να ολοκληρώσει το έργο και στην αρχή το project απορρίφθηκε μια φορά. Η ιστορία: Ίσως μερικοί πιο ανοιχτόμυαλοι αναγνώστες να θεωρήσουν πως ο πρωταγωνιστής είναι στην πραγματικότητα το ίδιο το κτίριο (ή γενικά τα κτίρια, γιατί συναντάμε αρκετά), αλλά στην πραγματικότητα μαθαίνουμε κυρίως για τη ζωή μιας κοπέλας. Ρίχνουμε ματιές σε σημαντικές (ή και όχι τόσο) στιγμές της ζωής της και μαθαίνουμε για το χαρακτήρα, τα όνειρά της, τους φόβους της, τα προβλήματά της. Ταυτόχρονα, με μικρή αλληλεπίδραση μεταξύ τους, εμφανίζονται και οι μικρές ιστορίες των υπολοίπων ενοίκων του κτιρίου. Θα το βγάλω από μέσα μου τώρα που είναι σχετικά νωρίς: η ιστορία δεν μου άρεσε. Ή να το πω διαφορετικά, προσπαθούσε πολύ. Προσπαθούσε πολύ να νιώσουμε κάτι για την κοπέλα, οίκτο ίσως; Να συμπάσχουμε μαζί της; Να ταυτιστούμε; Δεν είμαι σίγουρος, αλλά αυτό που βλέπουμε πρακτικά είναι επεισόδια από τη ζωή της στα οποία μονίμως βασανίζεται (κυρίως από τον εαυτό της - ένας ψυχολόγος θα διέκρινε ίχνη τουλάχιστον κατάθλιψης), αναζητά τον έρωτα και τη συντροφικότητα με αδιέξοδους τρόπους, μαλώνει, νευριάζει με ασήμαντα πράγματα. Δεν προσπαθεί ιδιαίτερα για τίποτα και της φταίνε τα πάντα. Επίσης, οι αναφορές στην αναπηρία της (έχει χάσει το ένα πόδι από ένα ατύχημα μικρή) είναι σχεδόν μόνιμες σε κάθε πάνελ. Εδώ να πω ότι απολαμβάνω ιστορίες με κατεστραμμένους πρωταγωνιστές, από Carver και Bukowski μέχρι Πατρικ Λέιν, Έλλις, Μακάρθι κλπ (τώρα που το σκέφτομαι τα περισσότερα που με τραβούν έχουν τέτοιους ήρωες - είμαι περίεργος τι θα έλεγε ένας ψυχολόγος για εμένα), αλλά εδώ είναι διαφορετικά: δεν υπάρχει ιστορία. Εντάξει, μερικά κομμάτια με άγγιξαν και ίσως ταυτίστηκα σε ένα δύο, αλλά σε γενικές γραμμές πολύ βάσανο, πόνος, κατάθλιψη και μιζέρια χωρίς λόγο. Καμία ανατροπή, κανένα σασπένς, μόνο μια φλατ, μουντή αλληλουχία αόριστων (αλλά έντεχνα παρουσιασμένων) ιστοριών. Ένας δεύτερος, μεγάλος λόγος που πάσχει κατά την ταπεινή μου γνώμη η ιστορία είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζει τους άνδρες. Όλοι, μα όλοι δίχως εξαίρεση είναι παλιοχαρακτήρες, να το θέσω κόσμια. Ο μπαμπάς της; Εννοείται. Ο τύπος του δεύτερου; Φυσικά. Ο γκόμενος; Μέγας τσόγλανος. Ο άνδρας της; Καλό κουμάσι κι αυτός (με κάποιες εξαιρέσεις). Δεν ξεφεύγουν ούτε οι κομπάρσοι (πως κατάφερε να πει κάτι κακό για τον υδραυλικό ακόμα το έχω απορία), και ναι, ακόμα και ο μελισσούλης δεν είναι το καλύτερο παιδί. Υπερβολικό τσουβάλιασμα, υπεραπλούστευση καταστάσεων και συντήρηση στερεοτύπων, σαν να έχει γραφτεί από κάποια μόνιμα θυμωμένη φεμινίστρια. Στον αντίποδα και στα θετικά, έχει αποδοθεί με μεγάλη ακρίβεια (όσο μπορώ να φανταστώ τουλάχιστον) η γυναικεία ψυχοσύνθεση. Τα βουβά πάνελ είναι εξαιρετικά στο να περνούν το μήνυμα δίχως λόγια. Αρκετές από τις ιστορίες θα αγγίξουν κάποιους, αυτό είναι σχεδόν σίγουρο. Στο σκίτσο, ο Ware εδώ μεγαλουργεί. Είναι τόσο μεγάλο το πλήθος των λεπτομερειών και της πληροφορίας που προσθέτει αξία στην ιστορία και παρατείνει την αναγνωστική απόλαυση. Οι ιστορίες είναι γεμάτες από μικρές λεπτομέρειες, το design είναι από άλλο πλανήτη και γενικά ακόμα και η εναλλαγή των μορφών από στριπάκια σε εφημερίδα λειτουργεί και προσθέτει ενδιαφέρον, παρόλο που δεν βρήκα αντιστοίχιση μεγέθους και έκτασης με την ποιότητα της ιστορίας. Ένα μικρό θέμα εδώ, εγώ προσωπικά είχα αρκετές στιγμές στις οποίες χάθηκα στην ανάγνωση και ζορίστηκα να βρω το δρόμο μου στη σελίδα. Επίσης, παρά την αγάπη μου για τις μινιατούρες, κάποιες φορές η εξαιρετικά μικρή γραμματοσειρά με δυσκόλεψε - ή απλά μεγαλώνω, οπότε μπορείτε να αγνοήσετε το τελευταίο οι μικρότεροι. Από τα παραπάνω ίσως έδωσα την εντύπωση πως δεν μου άρεσε - το αντίθετο. Είναι ένα από τα πιο φιλόδοξα έργα που έχω διαβάσει το οποίο ναι μεν χάνει πόντους από το σενάριο αλλά το συνολικό αποτέλεσμα με αποζημίωσε και μου άφησε καλές εντυπώσεις. Είναι πολύ πιο πυκνό και γεμάτο περιεχόμενο από όσο φαίνεται επιφανειακά. Είναι μια εμπειρία, ένα ταξίδι, ένα στοίχημα κυρίως με το πόσο μπορούμε να πιέσουμε τα όρια του μέσου των κόμικ το οποίο ο Ware το κερδίζει. Υ.Γ. Μέρη του έργου δημοσιεύθηκαν σε διάφορα μέσα, μεταξύ άλλων στο New Yorker. Τέλος, το Building Stories (πιάσατε το λογοπαίγνιο;) κέρδισε και τα εξής βραβεία: 2012 National Cartoonist Society Graphic Novels Division Award 2013 Lynd Ward Graphic Novel Prize 2013 Cartoonist Studio Prize 2013 Los Angeles Times Book Prize, finalist for Graphic Novel 2013 Jan Michalski Prize for Literature, finalist 2013 Eisner Award, for Best Graphic Album: New, Best Writer/Artist, Best Letterer, and Best Publication Design. 2013 Harvey Award, for Excellence in Presentation 2015 Angoulême International Comics Festival Special Jury Prize
  6. Σέβομαι όλες τις απόψεις - αν δεν είναι προφανές, το λέω ξανά εδώ. Θα ήθελα να προσθέσω μερικές σκέψεις μου πάνω σε αυτά που είπες. - Δεν χρειάζεται να είσαι σκηνοθέτης για να κρίνεις μια ταινία. Δεν χρειάζεται να είσαι σεφ για να κρίνεις ένα φαγητό, και πάει λέγοντας. - Άσχετο, αλλά εγώ σου μιλάω σαν καλλιτέχνης (παρόλο που δεν αποκαλώ τον εαυτό μου έτσι), απλά διαφορετικής μορφής (διήγημα, ποίηση). - Η ΑΙ είναι εδώ στα πάντα εδώ και καιρό. Αντιμετωπίζει τον ίδιο πόλεμο που αντιμετώπιζαν πριν οι μηχανές από τους λουδίτες, μόνο που εδώ αλλάζει λίγο το πράγμα, γιατί μιλάμε για τέχνη. Όσον αφορά την τέχνη λοιπόν, το απρόκλητο κλέψιμο στυλ και πνευματικής ιδιοκτησίας με ενοχλεί και εμένα. Αλλά όλα τα υπόλοιπα θεωρώ πως είναι σε μια γκρίζα περιοχή και δεν έχω κανένα πρόβλημα από μια μηχανή να παράξει τέχνη. Ποιός φοβάται τον ανταγωνισμό; Γιατί να φοβόμαστε τον ανταγωνισμό, ειδικά στην τέχνη; Γιατί να νιώσω μειονεκτικά όταν μια μηχανή φτιάξει κάτι καλύτερο από εμένα (σύμφωνα με ποιόν;) και όχι όταν κάποιος άνθρωπος θα φτιάξει κάτι καλύτερο; - Έχεις πάθος και το πάθος είναι προσόν για έναν δημιουργό. Εκεί πιστεύω πως θα κάνει ο άνθρωπος τη διαφορά, στο πάθος, στο κομμάτι του εαυτού του που θα βάζει στο έργο του.
  7. Δεν σχετίζεται, τουλάχιστον από εμένα, γι' αυτό και γράφω πως χρειάζονται κανόνες που θα το αποτρέπουν.
  8. Τείνω να συμφωνήσω με τον @Dredd, @kwtsos, @The Fists Of Stan Lee. Παιδιά, οι καλλιτέχνες πρέπει να ηρεμήσουν λίγο. Ακόμα και να φτάσουμε στο σημείο η ΑΙ να παράγει αισθητικά ανταγωνιστικά προϊόντα πάλι το χειροποίητο και ο ανθρώπινος παράγοντας θα κάνουν το προϊόν premium. Οι καλλιτέχνες επηρεάζονται από άλλους και αυτό το βλέπουμε μέσα στη δουλειά τους. Α, αυτός σχεδιάζει σαν εκείνον. Ωπ, αυτός μου ακούγεται σαν τον άλλον. Ωχ, θα ορκιζόμουν ότι το βιβλίο ήταν του τάδε. Απλά δεν το κάνουν δίχως προσχήματα και δίχως να διαφοροποιηθούν, αλλιώς ναι, ίσως έχουν θέματα. Ας μπουν κάποιοι κανόνες εδώ για να αποτρέψουν την ωμή αντιγραφή. Επίσης, μην φέρνουμε το τέλος του κόσμου που μια ΑΙ έμαθε να δημιουργεί ωραία πράγματα. Φυσικά και θα χρησιμοποιηθεί εμπορικά, γι' αυτό την έφτιαξαν. Κατέστρεψε ο Deep Blue το σκάκι; Το 3d printing τη γλυπτική; Χαλαρώστε λίγο, βλέπω πχ τον Κυριαζή στο twitter και είναι έτοιμος να γεμίσει το καριοφύλλι και να πάρει τα βουνά.
  9. Είδα χθες το Avatar. Επιγραμματικά είναι ένα σκαλί κάτω από το πρώτο. Τα αρνητικά: - Έχει χαθεί λίγο η πρωτοτυπία του concept. Επίσης αναμασάει πάνω κάτω τις ίδιες καταστάσεις. - Υπερβολικά μεγάλη διάρκεια. - Ναι, είναι national geographic. Η ταινία θα μπορούσε να είναι 2 με 2μιση ώρες αν έκοβαν σκηνές που μας δείχνουν όλη τη χλωρίδα και την πανίδα της Πανδώρας. - Το σενάριο χωλαίνει σε διάφορα σημεία, κυρίως στις ακατανόητες αποφάσεις του πρωταγωνιστή ξέχασα-πως-τον-λένε και το ανθρώπου πιτσιρικά (Spider ή κάπως έτσι). - Γενικά οι καλοί και οι κακοί (κυρίως οι κακοί) είναι φουλ καρικατούρες / στερεότυπα βγαλμένοι από ταινίες 90s. Τα θετικά: - Τα γραφικά είναι από άλλο πλανήτη (pun intended). - O Κάμερον παρά το προχωρημένο της ηλικίας του και παρά τα αρνητικά αποδεικνύει για ακόμα φορά πως ξέρει πως να φτιάχνει ένα blockbuster. - Αυτό το national geographic feeling που προανέφερα έχει το ενδιαφέρον του μέχρι ένα σημείο. - Οι διάφορες μικροαλλαγές και οι προσθήκες σε κρατάνε και σε κάνουν να θέλεις να δεις και το τρίτο (αν τελειώσει εκεί). Υ.Γ. Διάλεξα την προβολή των 23.00 μετά από μια κουραστική μέρα. Μην κάνετε το ίδιο λάθος με εμένα. Επίσης φροντίστε τα καθίσματα να είναι αναπαυτικά και να χωράτε να απλώσετε τα πόδια σας.
  10. Αυτή η πειστική παρουσίαση ήταν η σπρωξιά που χρειαζόμουν για να πάει από τη wishlist στο καλάθι.
  11. Διαβάστηκε και από εμένα το All-Star Superman, με την υπογραφή μάλιστα του κου Quietely (thanks @Darth Chris ! ) Πρέπει να είναι αν όχι η καλύτερη, από τις καλύτερες ιστορίες του Superman που έχω διαβάσει. Ένας Superman πιο αλτρουιστής, πιο ουμανιστής, πιο άνθρωπος από ποτέ - και αυτό ταυτόχρονα με την πιο δυνατή εκδοχή του εαυτού του. Ο Morrison αφήνεται ελεύθερος, πιάνει ακριβώς την ψυχολογία και το είναι του Superman και δημιουργεί μια ιστορία φόρο τιμής στο παρελθόν του ήρωα μα ταυτόχρονα τόσο φρέσκια και μοντέρνα, ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα. Οι δευτερεύοντες χαρακτήρες είναι πολύ καλοί, ακόμα και με τις όποιες αλλαγές έχουν υποστεί. Προλαβαίνει σε δώδεκα τεύχη να διηγηθεί μια ιστορία με αρχή, μέση και τέλος, δίχως να το ξεχειλώνει μα και δίχως να νιώθεις στο τέλος πως σου λείπει κάτι. Επικουρικά ο Quietely συνεισφέρει τα μέγιστα στην επιτυχία του έργου - οι χαρακτήρες είναι εκφραστικότατοι, τα πιο ανοιχτά πλάνα του φέρνουν σε moebius αλλά με μια πιο μοντέρνα ματιά. Πλούσιες λεπτομέρειες εκεί που χρειάζονται μα δίχως να φοβάται και το κενό. Αστείες σεκανς διαδέχονται συγκινητικά πλάνα και ακολουθούν σκηνές δράσης (εκεί ίσως το χάνει λίγο τολμώ να πω) - το σχέδιο του όμως προσθέτει πόντους στο μεγαλείο της ιστορίας. Συνολικά διάβασα μια δημιουργία η οποία ενώ είναι ταπεινή στις ρίζες της καταλήγει να αποκτήσει επικές διαστάσεις. Υ.Γ. Κρίμα για την ελληνική μεταφορά που από ότι διαβάζω άφησε τελικά την ιστορία στη μέση, και κρίμα και για την All-Star προσπάθεια γενικότερα που από ότι καταλαβαίνω έπεσε έξω, εγκαταλείφθηκε ή απλά αδιαφορούν (μόνο τρεις δημιουργίες και η μία ημιτελής).
  12. Διαβάστηκε το Διαστρικός Πόλεμος / Anubis 2017 - John Scalzi (Old Man's War #1) Ο Τζον Πέρι έκανε δύο πράγματα στην επέτειο των εβδομηκοστών πέμπτων γενεθλίων του. Πρώτα επισκέφθηκε τον τάφο της γυναίκας του. Ύστερα κατατάχθηκε στο στρατό. Με αυτά τα λόγια ξεκινάει μια οδύσσεια με αφετηρία τη Γη και προορισμό τα αστέρια. Πρόκειται για ένα υβρίδιο space opera / military sci-fi (τύπου Starships Troopers στην αρχή) στο οποίο έχουμε προσθέσει βιτριολικό χιούμορ επιπέδου Γυρίστε το Γαλαξια, αντιπολεμικά μηνύματα και φυσικά μια ιστορία αγάπης. Ο John Scalzi αγαπάει το είδος και αυτό φαίνεται από τον τρόπο που το αντιμετωπίζει. Οι σκηνές μάχης είναι καταιγιστικές, οι εξωγήινοι πολιτισμοί τους οποίους συναντάει ο ήρωας (έστω και επιδερμικά) είναι τρομερά πρωτότυποι, η τεχνολογία των όπλων ρεαλιστική. Τα τεχνικά κομμάτια παρουσιάζονται σε μορφή διαλόγων και εξηγούνται ευχάριστα. Η ιστορία αγάπης προσθέτει το κάτι παραπάνω στην υπόθεση. Τα αντιπολεμικά μηνύματα εμφανίζονται εκεί που δεν το περιμένεις και προσθέτουν layers στην ιστορία και στους χαρακτήρες. Εκεί που σε κερδίζει ο Scalzi είναι στο χιούμορ το οποίο πραγματικά βρίσκεται παντού, στους διαλόγους, στις περιγραφές, σε σχόλια... και σε άσχετα σημεία προκαλώντας συνεχόμενα χαμόγελα και συχνά γέλια. Το ξέρω πως ο συνδυασμός με το military sci-fi ακούγεται παράξενος, τουλάχιστον στο δικό μου μυαλό, αλλά λειτουργεί και αποτελεί το στοιχείο που σε κερδίζει στο βιβλίο. Η μετάφραση εξαιρετική (διάβασα και μερικά αποσπάσματα στο πρωτότυπο για να συγκρίνω το χιούμορ), ο Θωμάς Μαστακούρης κάνει καταπληκτική δουλειά για ακόμα μια φορά. Η επιμέλεια άψογη, το εξώφυλλο τραγικό. Το βιβλίο κυκλοφόρησε το 2017 και δυστυχώς δεν βλέπω προθυμία να μεταφραστούν και τα υπόλοιπα δύο μέρη της τριλογίας. Παρόλα αυτά, διαβάζεται και αυτόνομα και δεν σε αφήνει σε cliffhanger. Ένα εξαιρετικό, απρόσμενο fun read με καταιγιστικούς ρυθμούς που διαβάζεται χωρίς ανάσα. Προτείνεται ανεπιφύλακτα σε όλους.
  13. Στο βινύλιο μπαίνει ο παράγοντας ποιότητα και συλλεκτισμός, δεν είναι το ίδιο. Κοίτα, πέρα την άποψη του καθενός εγώ κρατάω το εξής: ένα μεγάλο μέρος όσων συζητήσαμε εδώ είμαστε δυσαρεστημένοι με το προϊόν. Άλλοι λιγότερο, άλλοι περισσότερο. Αυτό από μόνο του είναι ένα καμπανάκι. Μπορεί πριν είκοσι χρόνια η τηλεόραση και το ηχοσύστημα στο σαλόνι μας να έκαναν την εμπειρία αστεία και μη συγκρίσιμη σε σχέση με το σινεμά... αλλά η κατάσταση αυτή αλλάζει. Ήδη μια μερίδα κόσμου δεν βλέπει / δεν τη νοιάζει η διαφορά. Δεν λέω πως το σινεμά θα πεθάνει αύριο αλλά μέχρι τώρα δεν είχαμε επιλογή. Σιγά σιγά η επιλογή υπάρχει και βελτιώνεται. Αυτό που λέμε οι περισσότεροι είναι πως το προϊόν πρέπει να σου ξαναδώσει το λόγο να ξεβολευτείς από το σαλόνι σου, και ο λόγος δεν μπορεί πάντα να είναι ο "ναι αλλά θα πάρω τον αέρα μου".
  14. Άτιμε Sivert, πάλι κάτι μπήκε στο μάτι μου. You know the drill; Fullscreen + Volume up + Singalong + Repeat.
×
×
  • Create New...