Jump to content

Καλώς ήλθατε στο ComicStreet

Γίνετε μέλη της κοινότητας. Η εγγραφή είναι γρήγορη και εύκολη.

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/30/2021 in all areas

  1. Ο Jock γράφει και σχεδιάζει Batman για το Black Label. Με τίτλο One Dark Knight, θα είναι μια ιστορία η οποία θα λαμβάνει χώρα στους δρόμους του Gotham σε μία ημέρα, ή μάλλον σε μια νύχτα κατά τη διάρκεια ενός black-out. Στο γνωστό φορμα του Black Label, 3 48σέλιδα album δηλαδή, σε μεγάλο Α4 μέγεθος, με το λογικά αναμενόμενο hardcover να ακολουθεί. Σίγουρη αγορά, μου αρέσει πολύ το σχέδιο του Jock, αν και δεν ξέρω τι θα κάνει στο σενάριο, το οποίο αν δεν κάνω λάθος, πρέπει να είναι το πρώτο του. ΠΗΓΗ
    5 points
  2. Είδα τα δύο πρώτα επεισόδια του Midnight Gospel στο Netflix. Από τα πιο παράξενα/ψυχεδελικά πράγματα έβερ. Έχει ωραίες ιδέες, αλλά στην ουσία είναι συνεντεύξεις με sci-fi περιτύλιγμα. Tyn
    3 points
  3. To Wanderlust: Transsiberian θα είναι διαθέσιμο για σχεδόν 68 ώρες ακόμα δωρεάν στο gog.com
    3 points
  4. Έτσι είναι.
    3 points
  5. Είναι διαθέσιμα αυτά από χθες. Την άλλη βδομάδα θα δώσουν τα Speed Brawl και A Plague Tale: Innocence.
    3 points
  6. Μόλις το διάβασα κι εγώ. Εξαιρετικό! Οι φίλοι του συμπαθέστατου βάρβαρου θα βρουν εδώ ορισμένες εξαιρετικές ιστορίες, που τιμούν το ιστορικό παρλθόν του ήρωα, αλλά είναι και πολύ σύγχρονες! Η αφήγηση είναι εξαιρετική και ο τρόπος με τον οποίον δένουν όλες οι ιστορίες απολαυστικός! Αν σας αρέσει ο Κόναν, να το διαβάσετε οπωσδήποτε! Προσωπικά δεν πρελάθηκα τόσο πολύ με το σχέδιο του Mahmud Asrar, αλλά, εντάξει, γούστα είναι αυτά . Ομολογώ, πάντως, ότι η σκηνοθεσία των πλάνων του είναι εξαιρετική!
    2 points
  7. Φεστιβάλ Kόμικς στη Λάρισα: Ένας θεσμός γεννιέται Από τον Γιώργο Σούλτη, αντιδήμαρχο Λάρισας Θυμάμαι όταν ακόμη ήμουν παιδάκι του Δημοτικού, ένα κυριακάτικο απόγευμα του Ιουλίου του 1966 με τους γονείς στην πολύβουη Κεντρική πλατείας της Λάρισας, αγόρασα τυχαία από το περίπτερο, με το χαρτζιλίκι των 2 δραχμών, το πρώτο τεύχος του Μίκυ Μάους των εκδόσεων Τερζόπουλου. Ακόμη δεν μπορώ να εξηγήσω τι ήταν αυτό το μαγικό που από τότε με γοήτευσε τόσο πολύ, που σε όλη μου τη ζωή πραγματικά νιώθω απέραντη χαρά όταν ξεφυλλίζω ένα κόμικς. Βέβαια εκείνη την εποχή για τους γονείς και τους δασκάλους μας, όλα τα κόμικς ήταν χαζά «Μίκυ μάους». Στην καλύτερη περίπτωση θεωρούσαν τα κόμικς κάτι σαν ένα ευτελές παιχνίδι για να περνάει η ώρα. Τις περισσότερες φορές όμως τα «μίκυ μάους» θεωρούνταν επιβλαβή για τους μαθητές και πολλές φορές αμαρτωλά που ξεμυάλιζαν τα παιδιά. Τα κόμικς τότε για τα παιδιά ήταν κάτι ισοδύναμο με τα σφαιριστήρια, το τσιγάρο, τα μακριά μαλλιά και την αλητεία. Από την άλλη πλευρά όταν βρέθηκα στο πανεπιστήμιο στα μέσα της δεκαετίας του ’70, άρχισα να ντρέπομαι για την αγάπη μου στα κόμικς, γιατί μέσα το κλίμα τις έντονης πολιτικοποίησης, κάποιοι έλεγαν ότι τα κόμικς είναι ένα ακόμα εργαλείο της αντίδρασης και του διεθνούς καπιταλισμού. Τότε δεν γνώριζα ακόμη ότι τα κόμικς αποενοχοποιήθηκαν κατά την εξέγερση του Μάη του ’68, όπου χρησιμοποιήθηκαν σαν ένα από τα βασικά επικοινωνιακά εργαλεία των εξεγερμένων φοιτητών. Στα τέλη της δεκαετίας του ’90 ως καθηγητής στο ΤΕΙ Λάρισας και αντιπρόεδρος τότε, ήμουν υπεύθυνος για την υποβολή μιας πρότασης προς το Υπουργείο Παιδείας για την αναβάθμιση της βιβλιοθήκης του Ιδρύματος. Θεώρησα τότε καινοτομία να συμπεριλάβω στην πρόταση τη δημιουργία στη βιβλιοθήκη του ΤΕΙ, ενός τμήματος «κόμικς». Παρόλο που ήδη τότε τα κόμικς θεωρούνταν η 9η Τέχνη και σε πολλά πανεπιστήμια στον κόσμο ήταν αντικείμενο μελέτης, η συνολική μου πρόταση για τη βιβλιοθήκη πήρε χαμηλή βαθμολογία μόνο και μόνο για αυτόν τον λόγο, και από ό,τι έμαθα στις επιτροπές αξιολόγησης έγιναν αρκετά όχι και τόσο κολακευτικά σχόλια για τον συντάκτη της πρότασης. Σήμερα τα κόμικς αποτελούν μία από τις πιο δυναμικές μορφές έκφρασης και επίσημα πια θεωρούνται η 9η Τέχνη. Σε όλο τον κόσμο όλες οι βιβλιοθήκες έχουν τμήματα κόμικς και μάλιστα τα τμήματα αυτά είναι από τα πιο δημοφιλή. Στην εκπαίδευση τα κόμικς θεωρούνται ένα θαυμάσιο εργαλείο και οι βιβλιοθήκες των σχολείων έχουν τα κόμικς δίπλα στην κλασική λογοτεχνία. Σήμερα η εξέλιξη της τεχνολογίας παρέχει μεγάλες δυνατότητες για εξαιρετικής ποιότητας παραγωγές κόμικς και έτσι σε όλο τον κόσμο υπάρχουν πάμπολλες θαυμάσιες και φθηνές εκδόσεις. Οι διάσημοι χάρτινοι ήρωες αποτελούν πλέον τη σύγχρονη μυθολογία όλης της ανθρωπότητας. Τα κόμικς και οι ήρωές τους σήμερα τροφοδοτούν και επηρεάζουν τον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία και γενικά όλες τις τέχνες. Ακόμη και αν κάποιος δεν έχει ποτέ διαβάσει Αστερίξ, Λούκυ Λουκ, Τεν Τεν, Σούπερμαν, Σπάιντερμαν και τόσους άλλους χάρτινους ήρωες, γνωρίζει τη μορφή τους, σαν να είναι υπαρκτό πρόσωπο. Εξίσου σημαντική είναι και η οικονομική-αναπτυξιακή πλευρά των κόμικς. Από τους μεγαλύτερους οικονομικούς κολοσσούς παγκόσμια είναι οι εταιρίες παραγωγής κόμικς, όπως η Disney, η Marvel, η DC και πολλές ακόμα. Ο Τεν Τεν σήμερα για το Βέλγιο αποτελεί εξαγώγιμο αγαθό και σημαντικό τουριστικό προϊόν. Για να χρησιμοποιήσει κάποιος τη μορφή ενός ήρωα έστω και στον τίτλο του καταστήματός του χρειάζεται να πληρώσει δικαιώματα στην αντίστοιχη εταιρεία. Όποιος ακόμη και σήμερα δεν βλέπει την πολλαπλή σημασία και αξία των κόμικς μάλλον είναι εκτός πραγματικότητας. Παρόλα αυτά εγώ στον περιπτερά μου ακόμη νιώθω την ανάγκη να δικαιολογηθώ όταν αγοράζω «Μίκυ μάους» και με κοιτάζει με ύφος που εννοεί «δεν ντρέπεσαι ρε γέρο»! Με το κρυφό και μοναχικό μου πάθος για τα κόμικς να με συνοδεύει σε όλη μου τη ζωή, είχα πάντα την υποψία ότι στη Λάρισα είμαστε πολλοί, αλλά δεν γνώριζε ο ένας τον άλλο. Όταν στη Λάρισα άνοιξε ένα κατάστημα μόνο για κόμικς (το κατάστημα «9», στην Ανθίμου Γαζή απέναντι από το 4ο Λύκειο) και έμεινε για χρόνια ζωντανό, τότε η υποψία μου έγινε πια βεβαιότητα. Όταν το 2016 ο αείμνηστος Γιώργος Βουλγαράκης ως υπεύθυνος της σύνταξης του φακέλου της «Λάρισας - Πολιτιστική Πρωτεύουσα του ’21», ζητούσε ιδέες για πρωτότυπες εκδηλώσεις προώθησης, σε ένα mail του πρότεινα μια εκδήλωση για τα κόμικς. Το φωτισμένο αυτό μυαλό μαζί με τον αντιδήμαρχο, τον φίλο Πάνο Σάπκα, είχαν ήδη πιάσει την ιδέα και διοργάνωσαν τότε μια σειρά εβδομαδιαίων εκδηλώσεων για τα κόμικς με επίκεντρο μια διεθνή έκθεση με προσκεκλημένους εξαιρετικούς δημιουργούς από Ελλάδα και το εξωτερικό. Αυτό το γεγονός υπήρξε καταλύτης ώστε να βγουν στην επιφάνεια και να συναντηθούν πολλοί, οι οποίοι ασχολούνται με τον χώρο των κόμικς στη Λάρισα και όχι μόνο. Πρόκειται για ομάδες κυρίως νέων παιδιών που ασχολούνται πολλαπλώς με τα κόμικς σαν δημιουργοί, κριτικοί, συλλέκτες, κ.λπ. Οι εκδηλώσεις αυτές οδήγησαν στη διοργάνωση του πρώτου Φεστιβάλ κόμικς που διοργανώθηκε από τον Δήμο Λαρισαίων και την ομάδα των ETK comics στον Μύλο το 2019. Ο αντιδήμαρχος, ο φίλος μου ο Πάνος κατάφερε να ξεπεράσει τις γραφειοκρατικές δυσκολίες του Δήμου αφενός, και από την άλλη να πείσει τις «δύσκολες» ομάδες των φίλων των κόμικς ότι το μόνο που μας ενδιαφέρει σαν Δήμο, είναι να δώσουμε έδαφος να αναπτυχθεί αυτό που φαίνεται ότι υπάρχει στη Λάρισα και δεν εκδηλώνεται. Παρά την περιπέτεια του Covid, το 2020 πρόλαβε και διοργανώθηκε και το δεύτερο Φεστιβάλ κόμικς. Θεωρώ ότι το Φεστιβάλ και τις δύο χρονιές είχε μεγάλη επιτυχία. Ήταν ένας τόπος συνάντησης δημιουργών από όλη την Ελλάδα. Ήταν ένα καλλιτεχνικό πανηγύρι νέων ανθρώπων που συζητούσαν, αντάλλασσαν ιδέες, διαφωνούσαν ή συμφωνούσαν, με ένα κοινό σημείο την αγάπη τους για τα κόμικς. Δημιουργοί παρουσίασαν της δουλειές τους στις εκθέσεις και εκδότες προώθησαν τις εκδόσεις τους και έκλεισαν συμφωνίες για νέες δουλειές. Το τρίτο Φεστιβάλ είναι προ των πυλών και θα γίνει στο τέλος του Αυγούστου. Πραγματικά αξίζει τον κόπο όλοι, είτε σας αρέσουν τα κόμικς είτε όχι, να το επισκεφτείτε, να είστε σίγουροι ότι θα ζήσετε μια διαφορετική εμπειρία. Με το τρίτο Φεστιβάλ προ των πυλών, νομίζουμε ότι ένας νέος θεσμός γεννιέται στην πόλη μας. Είναι καιρός όλοι αυτοί που έχουν την αγάπη και ασχολούνται με κάθε τρόπο με τα κόμικς να βγουν στο φως. Η Λάρισα έκρυβε και κρύβει σημαντικές δυνάμεις στον χώρο των κόμικς. Ένας από τους σημαντικότερους κατά τη γνώμη μου δημιουργούς σήμερα, ζει και εργάζεται στη Λάρισα. Πρόκειται για τον Θανάση Καραμπάλιο, του οποίου η καταπληκτική δουλειά «1800» γνωρίζει μεγάλη επιτυχία, και προσωπικά είμαι σίγουρος ότι στο μέλλον θα συζητάμε για μια δουλειά σταθμό στην εξέλιξη των ελληνικών κόμικς. Γνωρίζω και άλλους εξαιρετικούς δημιουργούς που ζουν ανάμεσά μας. Όλη αυτή η κίνηση ελπίζω να τους βγάλει στην επιφάνεια και να δούμε πολλές δημοσιευμένες δουλειές τους σύντομα. Τα παιδιά του ΕΤΚ comics ήδη δημιούργησαν ένα υπέροχο στέκι-κατάστημα στη Λάρισα. Πρόκειται για έναν τόπο συνάντησης, συζητήσεων και παραγωγής ιδεών για τα κόμικς. Η Λάρισα δειλά-δειλά μπαίνει στον χάρτη των κόμικς. Το Φεστιβάλ πρέπει να γίνει θεσμός! Ας το πιστέψουμε και ας προσπαθήσουμε για αυτό όλοι όσοι αγαπάμε τα κόμικς. Η Δημοτική Αρχή οφείλει να δημιουργήσει το υπόβαθρο για τη δημιουργία του νέου θεσμού παρέχοντας κάθε βοήθεια, ηθική και υλική, όμως η προστασία και η επιτυχία του θεσμού επαφίεται σε όλους εσάς που αγαπάτε τα κόμικς... Πηγή
    2 points
  8. Έχουμε επιτέλους επίσημη ανακοίνωση για το πρώτο κόμικ. Και το όνομα αυτού Μυθομάχος. ΜΥΘΟΜΑΧΟΣ ΠΕΡΙΛΗΨΗ Ήρωες; Ημίθεοι; Μεσσίες; Οι άνθρωποι τους έχουν δώσει πολλά ονόματα στο πέρασμα της Ιστορίας. Οι Μυθομάχοι όμως, είναι αρχαίοι, αθάνατοι πολεμιστές. Ζουν εξολοθρεύοντας αλλόκοσμα πλάσματα και προστατεύουν την ανθρωπότητα μέσα στους αείμνηστους Ωκεανούς του Χρόνου. Σε αυτούς τους Ωκεανούς ταξίδεψε κι ο Αριστόμαχος, ο τελευταίος απόγονος των Ηρακλειδών. Ένας ήρωας που γνώρισε τόπους ξεχασμένους κι έζησε σε χρόνους περασμένους. Το πρώτο κεφάλαιο της ιστορίας του Μυθομάχου, διαδραματίζεται το 1821, λίγο πριν ξεσπάσει η Επανάσταση των Ελλήνων κατά του Τουρκικού ζυγού. Εκεί, ανάμεσα σε μία από τις σημαντικότερες στιγμές της ελληνικής ιστορίας, ο Άρις θα γνωρίσει συντρόφους πιστούς, θα κάνει εχθρούς μοχθηρούς και θα κληθεί να αντιμετωπίσει κάτι ξεχασμένο, κάτι σκοτεινό που θα τον φέρει πολύ κοντά … στον Θάνατο! ΣΚΙΤΣΟ Γιάννης Ρουμπούλιας ΣΕΝΑΡΙΟ Χάρης Γιουλάτος ΧΡΩΜΑ Έγχρωμο ΣΕΛΙΔΕΣ 64 ΕΞΩΦΥΛΛΟ Μαλακό ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 18,5 x 28 cm Κυκλοφορέι τον Οκτώβριο και μπορείτε ήδη να προπαραγγείλετε ΕΔΩ
    2 points
  9. Μια πολυαναμενόμενη κυκλοφορία ελληνικού κόμικ και σαφώς μια, όπου η αναμονή άξιζε τον κόπο, αφού θα μπορούσα να πω, ότι το συγκεκριμένο έργο πηγαίνει το ελληνικό κόμικ σε ένα παραπάνω επίπεδο. Πρόκειται για μια ιστορία ΕΦ, από την οποία είχαμε δει κάποια κεφάλαια σε κάποια τεύχη του "Μπλε Κομήτη" με σχεδιαστές τους Μιχάλη Διαλυνά και Δημήτρη Κ. Πανταζή, αλλά τελικά ο σεναριογράφος Δημοσθένης Παπαμάρκος αποφάσισε να αφηγηθεί την ιστορία από την αρχή με νέο σχεδιαστή, τον Kanellos Cob, και να την εκδώσει σε μορφή graphic novel. Όλες αυτές οι επιλογές του αποδείχθηκαν πολύ επιτυχημένες και έχουμε στα χέρια μας ένα κόμικ, που πιστεύω, ότι ελάχιστα, ίσως και τίποτα, έχει να ζηλέψει από αντίστοιχα ευρωπαϊκά κόμικς. Η υπόθεση αφορά έναν κατεστραμμένο πλανήτη, όπου οι ελάχιστοι εναπομείναντες άνθρωποι αποτελούν πηγή ενέργειας για τα Θ.Ο.Ρ.Α.Κ.Σ., τεράστιες συμβιωτικές μηχανές, οι οποίες πλέον μάχονται μεταξύ τους, προκειμένου να εξασφαλίσουν τους τελευταίους ζωντανούς ανθρώπους και να παρατείνουν τη διάρκεια της ζωής τους. Υπάρχει όμως ένα ζευγάρι, που αποτελείται από έναν άνθρωπο και ένα Θ.Ο.Ρ.Α.Κ.Σ., που έχουν συστήσει μια αποτελεσματική συμμαχία, που τους επιτρέπει να επιβιώνουν. Η συμμαχία αυτή θα περιέλθει σε μια κατάσταση ανισορροπίας, όταν θα συναντήσουν μια απεσταλμένη από την ομοσπονδία, που έχει φτάσει στον πλανήτη ως παρατηρητής. Οτιδήποτε άλλο γράψω, θα είναι σπόιλερ και για αυτό σταματώ εδώ. Το σενάριο του Παπαμάρκου είναι σχεδόν υποδειγματικό. Δίνει τις πληροφορίες με σωστό ρυθμό και, όπου χρειάζεται, αφήνει να μιλήσει το σχέδιο του Kanellos Cob. Αν και στην αρχή κάποια πράγματα ίσως φανούν υπερβολικά επεξηγηματικά, η συνέχεια δείχνει, ότι αυτές οι επεξηγήσεις ήταν απαραίτητες. Ο εξαιρετικά στημένος κόσμος του σεναριογράφου κρύβει πολλά μυστικά και πολλές εκπλήξεις, τόσα πολλά, που πραγματικά θα μπορούσαν να δώσουν όχι ένα, αλλά περισσότερα άλμπουμ, εάν φυσικά ζούσαμε σε μια άλλη χώρα. Ακόμη κι έτσι, όμως, η αφήγηση είναι στρωτή, μεστή, δεν φλυαρεί και δεν πλατειάζει και το κυριότερο, αφήνει το σχέδιο να αναδείξει πτυχές της ιστορίας. Είναι ολοφάνερο, ότι ο Παπαμάρκος εμπνέεται και συνομιλεί με πολλά έργα ΕΦ, τα οποία τα ενσωματώνει υπέροχα στη μυθολογία του κόμικ - γιατί περί αυτού ακριβώς πρόκειται: περί μιας μυθολογίας, ενός ολόκληρου σύμπαντος, που περιμένει να το ανακαλύψουμε. Ο Kanellos Cob παραδίδει μια πάρα πολύ σημαντική δουλειά στο σχέδιο. Εμπνέεται από αντίστοιχα ευρωπαϊκά κόμικς, αφήνει τη φαντασία του να οργιάσει και μας προσφέρει ένα έργο υψηλής αισθητικής, που παράλληλα επεκτείνει το σενάριο, αντί απλά να το εικονογραφεί. Η σκηνοθεσία του είναι άψογη και αλλάζει διαρκώς το μέγεθος των καρέ, για να ταιριάξει με την αφήγηση, αλλά και με το δικό του όραμα. Δεν παίρνει κάποιο ιδιαίτερο ρίσκο, ως προς το στήσιμο των εικόνων, το οποίο είναι σίγουρα κλασικότροπο, αλλά αυτό δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση μειονέκτημα. Οι λεπτομέρειες του σχεδίου και οι υπαινιγμοί του γίνονται αντιληπτοί μετά από αρκετή προσήλωση ή / και σε μια δεύτερη ανάγνωση. Η έκδοση είναι υπέροχη σε μεγάλο σχήμα, ωραίο χαρτί και πολύ έντονα χρώματα. Δεν έχω κάτι άλλο να προσθέσω, περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στους συνδέσμους για περαιτέρω μελέτη, όπου θα δείτε και κάποια επιπλέον υπέροχα σχέδια, τα οποία δεν έκρινα σκόπιμο να αναρτήσω και εδώ. Σε κάθε περίπτωση, θεωρώ, ότι το συγκεκριμένο κόμικ είναι ένα εκδοτικό γεγονός για το χώρο των ελληνικών κόμικς. Το κόμικ θα παρουσιαστεί αύριο, 09/07/2021, στο πλαίσιο του comics n’ beer kypseli fest. Μπορείτε να διαβάσετε τις πρώτες 16 σελίδες εδώ. Πηγές για περαιτέρω μελέτη: Συνέντευξη των δύο δημιουργών στη lifo Συνέντευξη του Παπαμάρκου στην "Εφημερίδα των Συντακτών" Συνέντευξη του Παπαμάρκου στο comicdom.gr Παρουσίαση του κόμικ στο smassingculture.gr Άρθρο του Γιάννη Κουκουλά από την "Εφημερίδα των Συντακτών" Τα σκαναρίσματα του εξωφύλλου και του οπισθόφυλλου έγιναν από εμένα, οι εικόνες είναι από το Ίντερνετ.
    1 point
  10. Ένα εξαιρετικό κόμικ, που μου είχε κάνει τρομερή εντύπωση, όταν το είχα διαβάσει. Όπως, ίσως, ξέρετε οι περισσότεροι, είναι, πολύ απλά, ένα κόμικ γύρω από τον Τρωικό Πόλεμο. Ο Eric Shanower πιάνει την ιστορία από την αρχή, ξεκινώντας πολύ πριν από τα γεγονότα, που αφηγείται ο Όμηρος (ως γνωστόν, η Ιλιάδα ξεκινά με τη διαμάχη Αγαμέμνονα και Αχιλλέα και τελειώνει με το θάνατο του Έκτορα). Η αρχή του έπους του Shanower είναι η αρπαγή της Ωραίας Ελένης από τον Πάρι, αν και στο κόμικ μάλλον μιλάμε για αμοιβαία έλξη. Ο Shanower αντλεί στοιχεία από διάφορες πηγές, έχοντας κάνει σημαντική έρευνα πάνω στο θέμα και ενσωματώνει στο έργο του πολλές από τις ιστορίες, που σχετίζονται με τον Τρωικό Πόλεμο και οι οποίες δεν είναι ιδιαίτερα γνωστές. Στην κατά Shanower εξιστόρηση του έπους, χωράνε σχεδόν όλες οι δευτερεύουσες ιστορίες ή σχεδόν όλες. Γιατί, απολύτως συνειδητά, ο σεναριογράφος / σχεδιαστής έχει επιλέξει να αφήσει έξω από την ιστορία του τους θεούς και τις θεές, που διαδραματίζουν έναν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην ιστορία. Σε αυτή την εκδοχή, οι πρωταγωνιστές είναι υπεύθυνοι για τις επιλογές τους, είναι άνθρωποι με σάρκα και οστά χωρίς να άγονται και να φέρονται από τα καπρίτσια των θεών. Αυτή η σεναριακή επιλογή αποτυπώνεται και στο σχέδιο, με τους πολυάριθμους χαρακτήρες να είναι γεμάτοι συναισθήματα και πάθη. Επίσης, η δουλειά, που έχει κάνει ο Shanower είναι εμφανής και στο σχέδιο, στις ενδυμασίες των πρωταγωνιστών, στα κτήρια, στα πλοία. Η σκηνοθεσία του είναι υποδειγματική και παρά τον πειρασμό να φτιάξει εντυπωσιακές σκηνές μάχης, ποτέ δεν χάνει την εστίαση στον άνθρωπο. Κατά τη γνώμη μου, πρόκειται για ένα εξαιρετικό κόμικ, το οποίο γίνεται ακόμη πιο ενδιαφέρον, λόγω της θεματολογίας του, που έχει ιδιαίτερη σημασία για εμάς στην Ελλάδα. Πέρα από αυτό, όμως, πραγματικά πιστεύω, ότι είναι ίσως, ό,τι καλύτερο μπορεί κανείς να διαβάσει σχετικά με τον Τρωικό Πόλεμο - εξαιρουμένων προφανώς των ίδιων των Ομηρικών Επών. Η μεγάλη μου απορία, φυσικά, και πολλών άλλων, υποθέτω, είναι, πώς και δεν έχει βρεθεί κάποιος να το εκδώσει στα ελληνικά.... Υπάρχει μια πιθανή απάντηση, για να είμαι δίκαιος: ο Shanower έχει προγραμματίσει να βγάλει 7 τόμους και αυτή τη στιγμή δεν έχει φτάσει ούτε στους μισούς (αν θεωρήσουμε, ότι το "Betrayal" είναι ένας τόμος) μέσα σε 22 χρόνια. Το τεύχος 33 κυκλοφόρησε τον Ιούλιο του 2013 και το #34 το Μάιο του 2019. Το καλό πράγμα αργεί να γίνει, αλλά εδώ μιλάμε για μια πολύ μεγάλη καθυστέρηση. Οι τόμοι που έχουν κυκλοφορήσει έως τώρα είναι οι εξής: A Thousand Ships (τεύχη 1-9) Sacrifice (τεύχη 10-19) Betrayal, Part One (τεύχη 20-26) Betrayal, Part Two (τεύχη 27-33) Η αρχική σειρά είναι ασπρόμαυρη, αλλά πλέον η Image επανεκδίδει τους τόμους έγχρωμους. Εγώ έχω την αρχική έκδοση, την ασπρόμαυρη και δεν ξέρω πώς μπορεί να φαίνεται το κόμικ με χρώμα. Οι ασπρόμαυρες εκδόσεις έχουν κάποια σχέδια, γλωσσάρι με οδηγίες για την προφορά των ονομάτων και αυτά. Δεν γνωρίζω εάν οι έγχρωμες έχουν κάτι παραπάνω. Παραθέτω και δύο έγχρωμες σελίδες, όπως τις βρήκα στο Ίντερνετ και θα ήθελα πολύ να διαβάσω εντυπώσεις από όσους και όσες έχουν την έγχρωμη έκδοση. Νομίζω, ότι πραγματικά αξίζει να διαβάσετε αυτό το κόμικ και να το έχετε στη συλλογή σας. Είναι ένα από τα κόμικς, που σίγουρα πρέπει να έχει διαβάσει ένας κομιξόφιλος. Ο Shanower κέρδισε το Eisner στην κατηγορία Best writer/artist για τη δουλειά του στο κόμικ, τόσο το 2001, όσο και το 2003. Όλες οι εικόνες είναι από το Ίντερνετ. Πηγές για περαιτέρω μελέτη: Η επίσημη ιστοσελίδα Μια ιστοσελίδα, που θίγει επιλεκτικά κάποια σημεία της σειράς (και έχει ενδιαφέρον) Συνέντευξη του Shanower στην "Ελευθεροτυπία" από μια επίσκεψή του στην χώρα μας, που συνοδεύτηκε και από ομιλία του.
    1 point
  11. Scarlett Johansson Sues Disney Over ‘Black Widow’ Streaming Release
    1 point
  12. Δημοσιεύθηκαν οι πρώτες κριτικές της ταινίας. Μέχρι στιγμής, βάσει 72 κριτικών, έχει 99% σκόρ στο RT. Στο Metacritic δε, έχει ένα τιμιότατο 78. (25 κριτικές) Το comicbookmovie τη χαρακτηρίζει ως το "magnum opus" του James Gunn. Να δείτε που ο Gunn θέλησε να πάρει "εκδίκηση" από την Marvel που τον έδιωξε (έστω και προσωρινά). Τώρα, ανυπομονώ πολύ να την δω.
    1 point
  13. Ένας κομίστας ψάχνει στις ανασκαφές Του ΒΑΓΓΕΛΗ ΒΑΓΓΕΛΑΤΟΥ Συναντιόμαστε με τον Ερικ Σάνοουερ σε ένα καφέ κάτω από την Ακρόπολη. Μου λέει πως ήρθε προχθές από τις Μυκήνες, όπου πήγε για έρευνα, γοητεύτηκε από τα Κυκλώπεια Τείχη και απογοητεύτηκε που δεν μπόρεσε να περπατήσει στην περιφραγμένη αυλή του πρωταγωνιστή του, Αγαμέμνονα. Ο Αχιλλέας, ο Αγαμέμνονας, ο Πάρις, ο Οδυσσέας, η Ωραία Ελένη και ο Πρίαμος, κατά τον Ερικ Σάνοουερ Στο μυαλό του Αμερικανού, που γεννήθηκε στη Χαβάη, τα κόμικς ζευγάρωσαν με την αρχαιολογία και ευτυχισμένα γεννοβολάνε ασταμάτητα. Δηλώνει, για παράδειγμα, ευτυχής που βρήκε σε ένα μουσείο ένα σκεύος που θα μπορούσαν κάλλιστα να χρησιμοποιούν οι στρατιώτες για να μαγειρεύουν, πολιορκώντας την Τροία. Θα το δούμε σε ερχόμενο κόμικ του. Ο 47χρονος Ερικ Σάνοουερ (Eric Shanower), αν και κομίστας, είναι καλεσμένος της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα. Συμμετέχει στη συζήτηση «Graphic Greeks: Ancient Greece in Three Comics Narratives» (Εικονογραφημένοι Έλληνες: Η Αρχαία Ελλάδα σε Τρεις Αφηγήσεις Κόμιξ). Γίνεται απόψε στις 7 στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη με τη συμμετοχή και των Απόστολου Δοξιάδη και Αλέκου Παπαδάτου, συγγραφέα και εικονογράφου του διάσημου πια «Logicomix». Ο Ερικ γράφει και σχεδιάζει. Το όνομά του είναι συχνά στη λίστα με τα μπεστ-σέλερ κόμικς των «Νιου Γιορκ Τάιμς», ενώ η δουλειά του έχει βρεθεί από τη Marvel ως τη Random House και από το Nickelodeon Magazine ώς το BBC. Το τρέχον κόμικς του, όμως, «Age of Bronze» (Εποχή του Χαλκού) που τον έφερε -για άλλη μια φορά- στην Ελλάδα λέει σε συνέχειες ολόκληρη την ιστορία του Τρωικού Πολέμου. Ξεκίνησε το 1998, βάζοντας την ιστορία στο πραγματικό χρονολογικό της πλαίσιο, τον 13ο αιώνα π.Χ. Κέρδισε δύο βραβεία Eisner, ένα βραβείο Gran Guinini και ένα τσούρμο υποψηφιότητες. Ο δεύτερος τόμος του Age of Bronze, «Sacrifice», ήταν στα καλύτερα βιβλία του 2004 τού Publisher's Weekly και έχει μεταφραστεί σε ισπανικά, γαλλικά, πολωνικά, ιταλικά, κροατικά, ινδονησιακά, μαλαισιανά κ.λπ. Όχι όμως στα ελληνικά, αν και θα ήταν ιδανικό αντίδοτο στην εκπαιδευτική βαρεμάρα. Μου εξηγεί πώς του ήρθε η ιδέα για την «Εποχή του Χαλκού». «Τον Φεβρουάριο 1991 διάβαζα το βιβλίο "The March of Folly: From Troy to Vietnam" της Μπάρμπαρα Τούκμαν, με τις μεγαλύτερες γκάφες των κυβερνώντων στην Ιστορία. Ξεκινούσε με την απόφαση των Τρώων να βάλουν τον Δούρειο Ίππο μέσα στα τείχη τους», θυμάται. Έτσι κατάλαβε πως υπάρχουν πολλές εκδοχές του Τρωικού Πολέμου -από τον Όμηρο ώς τον Σέξπιρ- και σκέφτηκε αν θα μπορούσε να τις συμβιβάσει σε μία. «Να τις παρουσιάσω μάλιστα σε ένα κόμικς όπου όλα, από την αρχιτεκτονική ως τα χτενίσματα και τα όπλα ή τα ρούχα, θα είναι απόλυτα σωστά με βάση τα αρχαιολογικά και ιστορικά δεδομένα της εποχής του Χαλκού. Ήθελα να κάνω προσβάσιμη την Ιλιάδα στο κοινό των κόμικς». Ξεκίνησε λεπτομερή έρευνα για να μάθει πώς ήταν οι άνθρωποι του Αιγαίου της Ύστερης Εποχής του Χαλκού, πριν αρχίσει να γράφει και να σχεδιάζει. Και όταν ο μύθος δεν «κόλλαγε» με τα επιστημονικά δεδομένα; «Όταν τα αρχαιολογικά δεδομένα συγκρούονται με τους μύθους, νικούν τα δεδομένα. Σε όλη σχεδόν τη λογοτεχνία ο Αχιλλέας είναι ξανθός, αλλά πουθενά στην έρευνά μου δεν είδα να απεικονίζονται ξανθοί Έλληνες της εποχής του Χαλκού. Είναι όλοι μελαχρινοί. Η αρχαιολογία νικάει και οι ήρωές μου είναι όλοι μαυρομάλληδες. Όταν συγκρούονται η αφήγηση με την επιστήμη κερδίζει η αφήγηση. Στη Σκύρο, ας πούμε, η Ιστορία λέει πως ο Αχιλλέας έμεινε σε παλάτι. Δεν έχουμε όμως τέτοια αρχαιολογικά ευρήματα. Αλλά ήταν απαραίτητο για την ιστορία, οπότε πήρα στοιχεία από ανασκαφή στη Σαντορίνη και το σχεδίασα». Παρ' όλα αυτά, δεν δείχνει τους θεούς. Υπάρχουν, λατρεύονται, αλλά δεν τους απεικονίζει. «Με ενδιέφερε να καταλάβουμε πώς οι ήρωες μας κάνουν τις επιλογές τους και συχνά ακόμα και τερατώδη πράγματα. Ο Αγαμέμνονας δεν θυσιάζει την κόρη του γιατί του το λέει η Άρτεμις, αλλά γιατί τον οδηγούν εκεί σταδιακά τα κίνητρά του». Τον ρωτάω πώς αντιστάθηκε στον πειρασμό να δώσει χρώμα στον κόσμο του και επιμένει στα ασπρόμαυρα καρέ. Η απάντηση είναι πως αρχικά δεν άντεχε το κόστος του χρωματισμού. Παρ' όλα, αυτά ετοιμάζεται μια έγχρωμη εκδοχή τους, πρώτα ψηφιακά και on line και στη συνέχεια σαν εφαρμογή app για τα ipads. Πηγαίνοντας τον κέρσορά σου πάνω σε αρκετά από τα καρέ θα αναδύονται λογοτεχνικές και αρχαιολογικές πληροφορίες. Σε απασχόλησε ποτέ αν η όλη ιστορία της Τροίας ήταν αληθινή; «Κάτι τέτοιο προφανώς έγινε. Η Τροία ήταν πάνω στις αρχαιότερες εμπορικές οδούς και όλοι την ήθελαν, υπήρξαν μεγάλες συγκρούσεις». Τους κινηματογραφικούς «300» δεν τους είδε. Αφ' ενός γιατί ανήκουν στην κλασική ελληνική εποχή, αφ' ετέρου γιατί ήταν κινηματογραφική μεταφορά ενός κόμικς που δεν το ενδιέφερε και τόσο η ιστορική πιστότητα και η ακρίβεια, όσο το στιλιζάρισμα. «Εγώ προσπαθώ να δείξω έναν ολόκληρο κόσμο όσο καλύτερα μπορώ. Γι' αυτό έρχομαι συχνά στην Ελλάδα και την Τροία. Θέλω να νιώθω ακόμα και τον ήλιο και τον αέρα». Και το «Troy»; «Το είδα αν και αρχικά είχα αποφασίσει να μην πάω και απογοητευτώ. Η ταινία ξεκινάει βάζοντας ημερομηνία των γεγονότων και ακολουθεί ένας αχταρμάς. Βάζουν μέχρι και τα λιοντάρια του Μυκηναϊκού Τείχους στο δωμάτιο του Αγαμέμνονα! Έχουν τους καλύτερους ειδικούς, ανθρώπους του κινηματογράφου και τόνους λεφτά. Ε, ας πούνε την ιστορία σωστά! Ακόμα και ο Πάρις επιζεί!» Θα κάνεις άραγε και την Οδύσσεια; «Όχι, η ιστορία μου θα τελειώσει με την πτώση της Τροίας. Δεν θα κάνω Αινειάδα, Ορέστεια κ.λπ. Μόνο ένα κεφάλαιο με το τι ακολούθησε. Άλλωστε έχω πολλή δουλειά ακόμα. Ο Τρωικός Πόλεμος κράτησε 10 χρόνια και εγώ είμαι ακόμα στο τέταρτο». Πηγή
    1 point
  14. Με κάποιες από τις τελευταίες αναβαθμίσεις που έκανε η πλατφόρμα, μπαγκάρισε το πρόσθετο. Το κοιτάζει ο τεχνικός μας, αλλά λόγω καλοκαιριού/διακοπών κλπ, ίσως να πάρει λίγο χρόνο να επιδιορθωθεί.
    1 point
  15. Μία είναι η λύση. Φτιάξε ένα θέμα για το BR2049, και εκεί μέσα, αποθέωσε το!
    1 point
  16. Είναι διαθέσιμα αυτή την στιγμή. Την άλλη βδομάδα θα δώσουν τα Train Sim World® 2 & Mothergunship.
    1 point
  17. Όντως, είναι πολύ ευχάριστο να βλέπουμε νέες εκδοτικές προσπάθειες, που καλύπτει η κάθε μία το δικό της φάσμα της Ένατης Τέχνης στην Ελλάδα. Η "Δημοσία Δαπάνη" μπορώ να πω ότι με παρακίνησε ν΄ασχοληθώ μαζί της, αλλά το "Equidistance", νιώθω ότι δεν θα με γεμίσει. Βέβαια, δεν θα μπορούσα να είμαι σίγουρος. Ας βγουν πρώτα με το καλό και βλέπουμε!
    1 point
  18. Ευχαριστούμε πολύ για το feedback, Αυτό, δυστυχως κ για μας (όχι απαραίτητα εμας του "e[ifany" αλλά εμας τους δημιουργούς κόμικς γενικα) είναι εκτός ελληνικής πραγματικότητας. Η αγορά απλά δεν υπάρχει για να στυρίξει κάτι τέτοιο, γι αυτό κ δεν υπάρχουν ελληνικές σειρές κόμικς... Η ελληνική σκηνή κόμικς δεν πάσχει από έλλειψη ταλέντου (εδώ κ πολλά χρόνια) αλλά από έλλειψη κοινού. Δε φταίει κανείς γι αυτό, είναι το απολύτως λογικό σε μια μικρή χώρα όπως η Ελλάδα. Αυτή την άποψη έχουμε κι εμείς, αυτός ήταν ο στόχος μας. Τα γούστα μας είναι 1-2, ίσως και 3-4, δεκαετίες πίσω :-) Τα 5 ευρώ του πρώτου ήταν φιλική τιμή. Και τα 6 ευρώ είναι απολύτως λογική τιμή, nothing to worry about. Σωστά, προτιμήσαμε όμως να το σπάσουμε λίγο με κάτι διαφορετικό αλλά συγγενικό και μας αρέσει που δεν είμαστε αποκλειστικα κ μόνο κομικς, έστω και για παρά 3%. Πάλι, σωστά! το άρθρο γράφτηκε τον Ιανουάριο, όταν ακόμη η έκδοση προοριζόταν για αρχές μαρτίου (λίγο πριν την κυκλοφορία του remake δηλαδή. Μας άρεσε τόσο το άρθρο που αποφασίσαμε να το κρατήσουμε (έτσι κ αλλιώς, θα ήταν άδικο να μην το βάζαμε απ τη στιγμή που ο συνεργάτης μας ήταν σωστός απέναντί μας και στον χρόνο του). Μας έχει απασχολήσει κ εμάς αυτο, αν η έκδοση ήταν συχνοτερη (μηνιαια πχ) θα στοχεύαμε, όντως, σε κάτι ανάλογο. Απ τη στιγμη που υπάρχει απόσταση απο τη μια έκδοση στην επόμενη, οι προτεραιότητες μας, όσο αφορα την αισθητική μας, είναι άλλες. το Old Man Time δεν είναι μάνγκα επειδή διαβάζεται κατακόρηφα, προφανώς (πως θα μπορούσε άλλωστε? αναρωτιέμαι προς τί η σύνδεση). Το περιμέναμε πως κάποιοι θα τους κουράσει το gimmick αλλά οι λόγοι μας είναι καθαρά πρακτικοί και γι αυτό που επιθημούμε λειτουργεί και μας ικανοποιεί.
    1 point
  19. Ε, ντάξει, είναι η μεγαλύτερή του ταινία. Από το να έλεγε "from the writer of Scooby Doo"
    0 points
×
×
  • Create New...